OP5 Postad 8 mars 2008 Postad 8 mars 2008 Har några Xvid/Dvix filer som jag gärna skulle vilja klippa lite i. Får det inte och funka i Premiere 6.0. Hur skall jag göra? Kan jag konvertera filerna till vanlig AVI som P6.0 kan läsa? vilket program? 0 Citera
kennethm Postad 9 mars 2008 Postad 9 mars 2008 Har några Xvid/Dvix filer som jag gärna skulle vilja klippa lite i. Får det inte och funka i Premiere 6.0. Hur skall jag göra? Om det inte heller går att spela upp klippen i WMP så har du ingen passande codec. Enklast är väl att knalla över till http://www.divx.com/ och installera deras DivX-codec. Får du sen en DivX-logga inlagd i klippet så går det att stänga av i codecen. 0 Citera
OP5 Postad 9 mars 2008 Författare Postad 9 mars 2008 jag kan spela upp dem i WMP, men inte i premiere... 0 Citera
Max_H Postad 10 mars 2008 Postad 10 mars 2008 Jag tvivlar (men ska inte svära på) att du någonsin får Xvid/DivX att fungera i Premiere 6. Blir nog att konvertera till DV AVI - kanske MPEG Streamclip kan funka. /Max 0 Citera
OP5 Postad 10 mars 2008 Författare Postad 10 mars 2008 jo, fast med vilket program. har provat flera gratis utan att det funkar... 0 Citera
ronnylov Postad 10 mars 2008 Postad 10 mars 2008 Ska du endast klippa (inte redigera) så testa virtualdub med inställningarna direct stream copy på både video och audio. Då kan du klippa på keyframes och spara till nya filer utan kvalitetsförlust. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.