Elix2004 Posted July 30, 2004 Share Posted July 30, 2004 Jag ska göra en film men hur får jag in den i datorn för att gjöra special efekter och sånt? Vilcket gratis program kan man använda för special efekter? Funkar photoshop. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ufosxm Posted July 30, 2004 Share Posted July 30, 2004 Alam DV för enkla specialeffekter, och AfterEffects för mer avancerat. Du måste först och främst skaffa ett videokort för att tanka in filmen. Men om du har en DV-kamera med Firewire så behöver du bara köpa ett firewire-kort. Sen lär du ha ett program att tanka in filmen med också. Vegas Video eller Adobe Premiere borde göra susen. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eRsk Posted August 2, 2004 Share Posted August 2, 2004 [citat=Elix2004]Jag ska göra en film men hur får jag in den i datorn för att gjöra special efekter och sånt? Vilcket gratis program kan man använda för special efekter? Funkar photoshop.[/citat] Hahahahahaha! :D "Vilket GRATISPROGRAM kan man använda för specialeffekter? Funkar PHOTOSHOP" Veckans! haha! Hoppas ni förstår det roliga :P 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nykvist Posted August 3, 2004 Share Posted August 3, 2004 Här på forumet håller vi kamratlig ton, inget annat. Redigerat med anledning av §1 i Voodoo Film forums regler. //Orange 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eRsk Posted August 3, 2004 Share Posted August 3, 2004 Äsch, förstod väl att det skulle missuppfattas med en gång på det här forumet :P Men Gratisprogram och Photoshop liksom? När blev Photoshop gratisprogram? Det var det som var kul.. Gosh sluta sura :P 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leviant Posted August 3, 2004 Share Posted August 3, 2004 Finns ju 30 dagars trials och de är ju gratis! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts