Wilhelm Posted July 29, 2004 Share Posted July 29, 2004 Hej! När jag ska kolla på vad jag spelat in i Videokameran på TV:n blir det svartvitt... så vill jag inte ha det. kameran är en Panasonic gs33. Kopplar till s-video in i TV:n. Vad kan det vara för tok? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie Posted July 29, 2004 Share Posted July 29, 2004 Du måste ända kanalen till s-vhs. Oftast görs det geonom att trycka en gång till på samma knapp som du väljer kanalen med. Annars får du ta en titt i TV:ns manual. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fisknn Posted August 5, 2004 Share Posted August 5, 2004 Eller så spelar du PAL på en NTSC-monitor. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian van Caine Posted August 6, 2004 Share Posted August 6, 2004 Spelar man PAL på en NTSC-monitor så blir det bra mycket värre problem än så, NTSC kör med 60Hz & mindre rader, PAL kör med 50Hz. SECAM (fransk standard) däremot blir svart/vitt på en PAL eftersom enda skildnaden (vad jag vet) är hur färgerna ligger. Pax Vobiscum! Christian 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fisknn Posted August 6, 2004 Share Posted August 6, 2004 När jag spelade PAL på en NTSC monitor i USA blev det svart&vitt 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sound_front Posted August 25, 2004 Share Posted August 25, 2004 Testa med composit sladd istället! brukar va de som är problemet! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chilly_schrimp Posted August 29, 2004 Share Posted August 29, 2004 jag skulle tro att det är som ronnie säger. det brukar finnas fler ingångar på en tv av nyare modell och då måste du bläddra mellan ingångarna genom att trycka på av-knappen (inte "stänga av" utan AV) eller bilden som ser ut som en tvruta med en pil in i (fattar du :) ), beror på hur din fjärrkontroll ser ut. Det kan även va så att har den kopplad till fel ingång eller att ingången inte stödjer det 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wilhelm Posted February 22, 2005 Author Share Posted February 22, 2005 Jag har löst problemet... nästan. Ett halvår senare eller något :) Kopplade in den bak i ett skart-utag istället med någon s-video till skart omkopplare så kan jag trycka två gånger på AV så blir det färg. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts