Gå till innehåll

Inget ljud? Enkelt för er...


fraro

Recommended Posts

Hej!

 

För er är detta en smal sak att fixa...

När jag tankar film från videokameran funkar ljudet bra, men när jag sedan sitter och klipper ihop alla filklipp så hör jag inte något ljud i Premiere Pro.

Ljudklippet finns med i timeline, men jag hör inget. Det är för mig viktigt för jag måste ibland klippa efter ljudet, och även lägga på ljud.

 

Vad ställer man in denna funktion?

 

Play audio while scrubbing - Checked, den är ikryssad.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det problemet hade jag mycket av när jag körde på Premiere Pro 7 förut, men efter jag bytte till Pro 1.5 istället var det en hel hög buggar, den bland annat, som försvann eller lättade upp kraftigt! ...åtminstonde för tillfället :-)

 

Problemet verkar beså i att Pro av nån ding anledning envisas med att conformera, dvs konvertera om all audio som importeras till ett statisk format bestående av vald samplingsfrekvens i 32 bitar som programmet arbetar i internt. Eller mä rätt ljudkort även externt :-)

Det verkar inte gå att få programmet, i vart fall har inte jag hittat nån knapp än, att stänga av det & köra all konvertering on-the-fly, så när dator inte hunnit convertera klart filerna så talar den inte om det utan låter bara trilsket bli att låta alls.

Väntetiden är inte borta i 1.5:an, men den verkar betydligt kortare vad jag märkt av än så länge :-)

 

Pax Vobiscum! Christian

Länk till kommentar
Share on other sites

Nja, skulle jag kanske inte påstå om du kan undvika, min erfarenhet av 6.5:an är att den funkar lite när den känner för det.

Har du testat att låta projectet med filerna stå öppet en god stund & se vad som händer?

Det finns en indikator längst nere i hörnet som visar om den har fullt upp mä conformering.

Detta behöver bara göras första gången ljuden integreras i projectet, så om det är där skon klämmer så BÖR det bara vara att starta upp projectet & låta det stå några minuter tills converteringen är klar :-)

 

Pax Vobiscum! Christian

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för svaret!

 

Det verkar fungera när man gjorde som du sa, låt det stå ett tag...

 

Sen har jag en fråga till om någon kommer att läsa detta.

 

Hur fungerar funktionen med att funktionen att bränna till DVD med Premiere Pro? Funkar det bra, hur blir kvalitén?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Konstig lösning, men ändock en lösning...

 

Sk-ter numer i ljudet ut "datorn" utan låter videokomeran vara ikopplad så använder jag mig av den när jag vill höra ljudet. Funkar ok, men är dessutom inget proffs utan det är bara på "bröllopsnivå" ännu.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...