Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hejsan, jag är en kille på 14 år jag och mina polare älskar att göra filmer, och jag är ganska bra på After Effects och lite annat, just nu har jag en DIGITAL kamera på 7 megapixel, som inte är bra på att filma in på.. jag har ungefär 1400 kr att spendera på en kamera, jag vill ha en bra osv, som man kan importa till datorn... farsan fattar inte så mkt på sig det här med videokameror, bara Digital.. Iallafall har någon några råd? :)

skulle ju va nice med stativ också, men kan ju dock va ganska dyrt :O

En sak till bara..

IKEA greenscreen saken för 25 kr meter helt okej greenscreen?

Timmy

Desperat :O

Asså kanske lite svårt att få tag på så billig, men värt ett försök.

Postad

Det finns digitalvideokameror för 1500 spänn. På elgianten kostar den billigaste 1700 spänn. Det var inte länge sen jag fick reklam i brevlådan om nån kamera för runt 1400 men det var nog ett specialerbjudande. För det priset får du en miniDV med kontakt för att trolla in filmen i datorn. Nu är frågan var jag såg det?

exempel: Sony DCR-HC27E kostar 1 990:- på netonnet.

Postad
Det finns digitalvideokameror för 1500 spänn. På elgianten kostar den billigaste 1700 spänn. Det var inte länge sen jag fick reklam i brevlådan om nån kamera för runt 1400 men det var nog ett specialerbjudande. För det priset får du en miniDV med kontakt för att trolla in filmen i datorn. Nu är frågan var jag såg det?

exempel: Sony DCR-HC27E kostar 1 990:- på netonnet.

Ja iof, men jag vågar ju inte köpa den för 2000 kr om den inte har kvalite

Postad
Du behöver nog inte oroa dig att kameran för 2000kr har sämre kvalitet än en för 1400kr :)

nu är det ju aldrig det han säger? han säger att han kan tänka sig betala 1400 för en viss kvalité men att 2000 kr är ett stort risktagande för honom.

tyvärr vet jag inget om bra kameror i den prisklassen. men för 1400 är det kanske bäst att köpa en begagnad? videokameror är en hobby som står under en profithungrande marknad, det är iofs många andra liknande hobbyn också men det känns extra tydligt här(vi vill ha era pengar, allt annat kommer i andrahand). det som finns är väl några sociala skyddsnät och organisationer där fattiga filmare kan få låna utrustning, kolla efter nåt sånt också timmy

Postad

Jag tolkade dock "Ja iof, men jag vågar ju inte köpa den för 2000 kr om den inte har kvalite" som att han inte vågar köpa för 2000kr istället för 1400kr om det är en risk att det är en dålig kamera.

Postad

I de här prisklasserna är nog kvalité det största spörsmålet och jag tror inte det skiljer sig så mycket mellan modellerna. Om kameran kostar 1400 eller 2000 kvittar, utan nu är det frågan om vad en 14-åring faktist har i spargrisen. Då går det inte att ställa krav utan 600 i merkostnad är lika oöverstigligt som 6000 kronor.

Det jag ville säga är i reklamen som brukar komma i brevlådan finns det ibland kameror för runt 1500 spänn och jag har förut nämt det i iforumet, att nu finns det inte längre några ursäkter att inte filma. Måhända med en billig kamera.

Nu hittade jag itne det konkreta exemplet utan gav en kamera på netonnet som exempel. Kanske lite för dyr om budjeten är 1400 spänn. Men ge inte upp, utan kolla i reklamen i brevlådan. Det är där jag sett kameran. Kanske är det specialerbjudande, så man kanske måste ha lite tålamod innan det kommer åter.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...