Jump to content

Viva La Bam-Intro

palle

Recommended Posts

Bam har redigerat sina egna filmer sen han va tonåring... varför skulle han inte göra de nu? MTV må sponsra honom men ja e ganska säker på att han sköter redigeringen... för de e samma stuk i redigeringen som alla hans tidigare verk där ja vet att Bam redigerat. Tycker de e coolt... de e allt, skulle vilja testa å göra något liknande!!!

• 2 years later...

Det är självklart inte Bam själv som suttit och gjort det där, det är som någon sa Shilo.

De har helt enkelt filmat Bam och hans polare mot en bluescreen för att sedan compa dem på lite flashiga bakgrunder (Nån mix av filmat och motion graphics skulle jag tro.)

Det är självklart inte Bam själv som suttit och gjort det där, det är som någon sa Shilo.

De har helt enkelt filmat Bam och hans polare mot en bluescreen för att sedan compa dem på lite flashiga bakgrunder (Nån mix av filmat och motion graphics skulle jag tro.)

Precis... men vilket program kan man göra såntdära flashigt med då?

Slängde ihop en liten bild som jag gjort i photoshop! Man kan göra så sjukt snygga saker med Pshop.

Lär dig det programmet!!

lägg dock inte ihop alla lager när du är färdig med din bild utan låt som vara öppna, på så sätt när du öppnar bilden i AE så är det i princip likadant som pshop. där du kan se alla lager du har skapat!

Visst jag tycker som många andra här att AE är ett svinsvårt program, men jag har lärt mig lite (läs: grunderna) av det programmet..

vivala.jpg

• 1 month later...

tjena, för inte allt för länge sedan så ville jag göra precis som viva la bam´s intro. jag fick inga bra tips, men jag provade att animera i flash sen importera till final cut med lumakey, transparent bakrund hajade jag inte då. men efter jag importerat det jag animerat så la jag på diverse filter för att få lagerarna att smälta ihop. det blev grymt bra asså, blev fan bättre än det intro vi pratade om. men efterlikna inte bam´s intro för mycket, kör samma stil fast anpassat efter det tema du filmat.

coolare med en egen stil!