Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Nu när dollarn står så lågt vs svenska kronan.

Har ni erfarenhet av att köpa från usa (som "gift") eller e-bay?

Något negativt?

Postad

Om du köper något som är värt mer än 500kr så har du ju en tullavgift på 3,5%. Om dom går med på att skriva gift på paketet vill säga annars så blir det 25%. Detta är iaf vad jag har hört.

Postad
Om du köper något som är värt mer än 500kr så har du ju en tullavgift på 3,5%. Om dom går med på att skriva gift på paketet vill säga annars så blir det 25%. Detta är iaf vad jag har hört.

Japp, därför jag skrev "gift" ;)

Så har någon länk till företag i usa som ställer upp på detta, skriv gärna ett pm.

Postad

Tullavgifter är avhängt på typen av vara. Dessutom tilkommer moms med 25%. Tänk på att dessa beräknas på det totala beloppet dvs pris + frakt. Kolla och räkna ut vad det kommer att kosta dig på tullverkets hemsida. Där finns en tjänst som heter kalkylatorn.

Postad
Det största problemet är väll att hitta en vidoekamera i PAL

Kameror som har PAL brukar oftast ha ett E i slutet. Exempelvis HDR-FX1E. Alltså bara att lägga till ett E (=Europa) i slutet.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...