rsh Postad 27 februari 2008 Postad 27 februari 2008 Hej! Nu när dollarn står så lågt vs svenska kronan. Har ni erfarenhet av att köpa från usa (som "gift") eller e-bay? Något negativt? 0 Citera
Fish Postad 27 februari 2008 Postad 27 februari 2008 Om du köper något som är värt mer än 500kr så har du ju en tullavgift på 3,5%. Om dom går med på att skriva gift på paketet vill säga annars så blir det 25%. Detta är iaf vad jag har hört. 0 Citera
rsh Postad 27 februari 2008 Författare Postad 27 februari 2008 Om du köper något som är värt mer än 500kr så har du ju en tullavgift på 3,5%. Om dom går med på att skriva gift på paketet vill säga annars så blir det 25%. Detta är iaf vad jag har hört. Japp, därför jag skrev "gift" ;) Så har någon länk till företag i usa som ställer upp på detta, skriv gärna ett pm. 0 Citera
Anders_H Postad 27 februari 2008 Postad 27 februari 2008 Tullavgifter är avhängt på typen av vara. Dessutom tilkommer moms med 25%. Tänk på att dessa beräknas på det totala beloppet dvs pris + frakt. Kolla och räkna ut vad det kommer att kosta dig på tullverkets hemsida. Där finns en tjänst som heter kalkylatorn. 0 Citera
Team_fagott Postad 28 februari 2008 Postad 28 februari 2008 Det största problemet är väll att hitta en vidoekamera i PAL 0 Citera
Kranen Postad 28 februari 2008 Postad 28 februari 2008 Det största problemet är väll att hitta en vidoekamera i PAL Kameror som har PAL brukar oftast ha ett E i slutet. Exempelvis HDR-FX1E. Alltså bara att lägga till ett E (=Europa) i slutet. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.