Gå till innehåll

Gripen - Återkomsten


LastonFilm

Recommended Posts

Jaha, vad ska man säga... Det var inte så mycket att kommentera precis, lite drygt två sidor. En ska jag har att anmärka på är att dialogen känns en aning för "rapp" ibland, och för förklarande ibland, vet inte riktigt hur jag ska uttrycka det.

 

Att Seara säger "det är bara jag" så tycker jag att du kan skippa "bara", så sa man väl inte på fantasytiden som detta utspelas i? Du kanske inte håller med men det var bara en känsla jag fick :)

 

Sen att Nór inflikar "för att sättas i de mörkaste fängelsehålorna och ruttna bort" så känns även det överflödigt. Om någon varit borta så är nog knappast det något som den personen vill höra när den återkommer. Det kan gott räcka med "det sades att du tagits till fånga..." och mitt i meningen så avbryts Nór av Searas nervösa röst som säger "det där är inte sant, Nór" (och resten som du skrev, det var en bra förklaring för vad hon sysslat med medans hon varit borta).

 

(UK)... intressant namn! ;) När han talat klart med flickan och vänder om, för att sedan vända åter till henne, så kan du korta av det sista han säger. Om en 25-åring förklarar för en liten tjej att han bara är en "vandrare som njuter av vad naturen har att erbjuda" så är det klart att hon blir rädd. Naturen har väldigt mycket annat att erbjuda än bör och rötter, if you know what I mean. Det blir bra om han säger "du behöver inte vara rädd för mig" (eller det mer tidspassande, "du hava icke fog att frukta mig").

 

Det var nog allt, utom ett slarvfel med stavningen (flikan istället för flickan).

 

Peace

//Jacob

Länk till kommentar
Share on other sites

%2$s skrev:
Sen att Nór inflikar "för att sättas i de mörkaste fängelsehålorna och ruttna bort" så känns även det överflödigt. Om någon varit borta så är nog knappast det något som den personen vill höra när den återkommer. Det kan gott räcka med "det sades att du tagits till fånga..." och mitt i meningen så avbryts Nór av Searas nervösa röst som säger "det där är inte sant, Nór" (och resten som du skrev, det var en bra förklaring för vad hon sysslat med medans hon varit borta).

Detta tyckte jag var en intressant idé. Jag tror faktiskt att jag gör som du har skrivit.

Haha, :) (UK) står för unknown (brukar skriva det när jag inte kommer på något namn direkt.) men jag ska ändra det när jag har kommit på var han ska heta, men denna person är en av dem viktigaste personerna så för att jag ska bli nöjd måste det vara ett bra namn..
Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Ja, det kändes bättre när jag gjorde de ändringarna som du sa.

Ja, jag försöker komma på vad som ska hände efter att Tilas går

mot vandrarhemmet Blåklockan.

Något förslag?

En så länge vet jag bara att Seara och Tilas kommer tillsammans

ta sig från byn Omen (som Blåklockan ligger i) till Perinaudde (de

scenerna kommer att spelas in i det naturfina Äleklinta, om du

känner till det. Har min sommarstuga där.)

Men frågan är vad som ska hända i byn Omen.

Jag har en idé om att Tilas och Seara träffas i Omen och Seara

berättar ungefär så här:

"Jag gav mig ut i världen för att söka

oändlig kunskap på toppen av (nåtnamn)berget. Jag togs till fånga.

Men av vilka visste jag inte. Jag fick ett slag i huvudet och minns

inget mer. Jag återvände till min hemby Suna, där jag avslöjades

som en allierad till Gripen. De såg Gripens märke på min arm. Men jag har

inget minne av att jag någonsin allierat min med de onda..."

 

Tilas: "Det är Gripens (taktik). Han beodrar sina undersåtar att föra

medvetslösa människor till honom. Sedan hypnotiserar han dem

att lyda under hans vilja och bänner in det märke du har på din arm."

 

Seara: "Och du vet detta? Hur?"

 

Jag vet vad Tilas kommer säga nu fattas jag orkar inte skriva det nu.

 

Nu fattas delen mellan att Tilas går iväg mot Blåklockan och tills Seara och Tilas möts.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...