Woggi Posted July 22, 2004 Share Posted July 22, 2004 Hejsan! Jag har för mig att jag har sett en tutorial som visar hur man kan lägga på ånga/rök på en kaffe kopp eller liknande.. Någon som har tips var jag hitta en sådan till After Effects. Tanken är att jag ska ha en kaffekopp på bordet som antigen filmad eller stillbild, och lägga på lite fin ånga från koppen så den ser ut som den kommer direkt från micron Tack på förhand /w 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.Man Posted July 22, 2004 Share Posted July 22, 2004 Varför inte sätta in koppen i micron o fixa riktig ånga?? Du har säkert dina skäl! Jag gjorde ånga genom att leka med ripple filter och blur i vegas. Nu hade jag använt 3ds max, men det är nog overkill i det här fallet. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anstalter Posted July 22, 2004 Share Posted July 22, 2004 Man kan använda 3D Studio max men om man orka förklara hur man gör i det. Om du har After Effects gör du bara en "Particle Playground och sätter en grå färg på den, sen lägger du lite blur över det hela....Klart (Detta var den lätta versionen, om du har 3dsm och har erfarenhet av det så ska du använda det, sök bara på google så hittar du garanterat en tutorial) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leviant Posted July 23, 2004 Share Posted July 23, 2004 Gå in på 3dcafe.com. Finns massor bra tutorials till 3DS MAX, bla. hur man gör ånga och rök. Värt att kollas! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts