Armin Postad 9 februari 2008 Postad 9 februari 2008 hej Jag har spelat in och använt myggor i en intervju, ena kopplades till channel 1 och den andra på channel 2. Sedan i redigeringen ser man att ljudspåret har ett streck i mitten,vilket visar att det är två delar, men det går inte att dela klippet i dessa två delar, alltså separera från varandra. Har försökt använda knapparna som sitter till höger ovanför timelinen, för att dela dem, men utan resultat (nu menar jag inte tool palett utan de gröna sympolerna ovanför). Kan någon hjälpa mig?Hur gör man 0 Citera
Max_H Postad 9 februari 2008 Postad 9 februari 2008 Det finns ett val i menyerna att "låsa" vä + hö kanal till varandra. Var några år sen jag satt med FCP så jag kommer inte ihåg var... Markera klippet och hö klicka/option-klicka på det? /Max 0 Citera
beta75 Postad 9 februari 2008 Postad 9 februari 2008 du ska vid capture välja mono+mono. /KN 0 Citera
Max_H Postad 9 februari 2008 Postad 9 februari 2008 Går inte det att ändra i efterhand... (erkänner att det var LÄNGE sen man satt i FCP). /Max 0 Citera
Eibon Postad 9 februari 2008 Postad 9 februari 2008 optionknappen+L om jag minns rätt, eller modify menyn -> stereo pair. borde funka, inte jobbat med fcp på flera år dock. 0 Citera
Max_H Postad 9 februari 2008 Postad 9 februari 2008 optionknappen+L om jag minns rätt, eller modify menyn -> stereo pair. borde funka, inte jobbat med fcp på flera år dock. Exakt vad jag "menade"... (om det det nu funkar) /Max 0 Citera
Armin Postad 10 februari 2008 Författare Postad 10 februari 2008 optionknappen+L om jag minns rätt, eller modify menyn -> stereo pair. borde funka, inte jobbat med fcp på flera år dock. Optionknappen,vart är den? Menar du högerklick och sen options elelr vad? 0 Citera
Armin Postad 10 februari 2008 Författare Postad 10 februari 2008 du ska vid capture välja mono+mono. /KN Men jag menar, efter att man lagt klippet på timelinen, hur delar man dessa till 2 ljudspår då:) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.