revilofoto Postad 6 februari 2008 Postad 6 februari 2008 Hej. Har en Röde NTG2 i kombination med en Sony HVR-Z1, men jag får inte ljudet att fungera. Har prövat en massa inställningar men inget hjälper. Ljudet spelas in lågt, en intervju med personen 3m ifrån, ligger ljudet på ca 12-15db. Ska väl ligga på runt 6db, eller? Detta då jag har allt på autoläge. Jag kan ju gaina upp det manuelt, men det ska väl inte behövas? Man borde kunna koppla micken och sedan ska den hålla sig kring 6db (som högst) hela tiden oavsett om man gapskriker. Är tacksam för hjälp! /Oliver 0 Citera
Luzer Postad 6 februari 2008 Postad 6 februari 2008 Tycker -12 låter lagom, är omkring där man brukar försöka hålla sig när man bandar dialogen. Tycker inte det är snyggt när man komprimerar ihop det så hårt så att både normal samtalston och "skrik" ligger på -6, det är jättehögt hela tiden isåfall. Och kör du med miken på kameran och så långt ifrån så blir det väldigt skräpigt om man komprimerar så hårt. Kör med manuella inställningar för ljud är mitt tips, om det inte bara är en "semesterfilm". Det verkar inte vara fel på miken i allafall :) Eller någon annanstans heller för den delen tror jag. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.