Kontroll Postad 5 februari 2008 Författare Postad 5 februari 2008 Jag ska använda den till att göra projekt som ska vara tillräckliga för att sända på tv liksom... Musikvideor, kortfilmer och liknande. 0 Citera
16kolon9 Postad 5 februari 2008 Postad 5 februari 2008 då spelar det ingen roll, bara bandhuvuden och motorer samt drivhjul är intakta tillsammans med CCD:er, kontakter, objektiv och batterier Det kan bli en estetisk fråga om du gillar Fujilinser mer än Zeisslinser. Det kan vara en fråga om du skall köra progressivt för efterbeatbetning eller interlace. Bägge kameror ger bra resultat inom sina respektive begränsningar och ingen av dem räddar ett dåligt manus eller SBR. 0 Citera
Norbert Postad 5 februari 2008 Postad 5 februari 2008 Jag ska använda den till att göra projekt som ska vara tillräckliga för att sända på tv liksom... Musikvideor, kortfilmer och liknande.Båda är tillräckliga för att du ska kunna sända materialet på tv. Är det frågan om spelfilm kanske DVX100 är mer tilltalande då den har egenskaper speciellt för att efterlikna film, dvs progressiv skanning av bildsensorerna och filmlik gamma. Jag valde DVX100 en gång i tiden av dessa anledningar och ångrade mig aldrig. Du kan även filma interlaced och med "vanlig" videogamma på DVX100, så jag antar att man kan säga att den har allt som PD150 har och lite till. PD150 kanske är bättre i dåligt ljus? Det har jag dock ingen koll på. 0 Citera
Gabrielwatson Postad 7 februari 2008 Postad 7 februari 2008 pd150 är något mindre om man jobbar dokumentärt... dvxan är lite "tjockare", inte mycket men det gör skillnad när man släpar runt på den dygnet runt i små trånga utrymmen och filmar konstant.. 0 Citera
Max_H Postad 7 februari 2008 Postad 7 februari 2008 Jag tycker att PD150 är lite bättre i dåligt ljus plus har mycket bättre batteritider. Men PD150 har märkbart sämre ljud (brus i manuellt läge och det ökända "zing-ljudet" i auto läge). Pana har ocskå mycket bättre vidvinkel från "scratch". /Max 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.