Hinken Postad 30 januari 2008 Postad 30 januari 2008 Funderar på att köpa en videokamera från utlandet men den har som sagt NTSC-Formatet men jag ska inte ha den till någon TV utan ENBART importera in till datorn. Det funkar bra då va? 0 Citera
blendband Postad 1 februari 2008 Postad 1 februari 2008 Det verkar så. Det här kan vara en bra tråd för dig: http://forum.voodoofilm.org/showthread.php?t=18361 0 Citera
Hinken Postad 1 februari 2008 Författare Postad 1 februari 2008 Det verkar så. Det här kan vara en bra tråd för dig: http://forum.voodoofilm.org/showthread.php?t=18361 TACK så mycket! 0 Citera
ronnylov Postad 1 februari 2008 Postad 1 februari 2008 Om du tänkt använda den för att importera PAL DV-band från någon annan kamera till datorn misstänker jag starkt att det inte kommer att funka, men jag vet inte om det var så du menade? 0 Citera
ChrisSFP Postad 1 februari 2008 Postad 1 februari 2008 Sony Z1 stöder båda formaten, både inspelning och uppspelning.. 0 Citera
Hinken Postad 1 februari 2008 Författare Postad 1 februari 2008 Nä tänkt så att jag ska ha filmer importerade från en videokamera som har NTSC in till datorn. Sen när man importerat matrialet till datorn, kan man då skicka det till svt/tv4 och dom kan spela upp det i tvn eller är NTSC-formatet kvar i filmen så det inte funkar för dom att sända den filmen? Ursäkta om ni inte skulle fatta vad jag menar riktigt. 0 Citera
EvilElvis Postad 1 februari 2008 Postad 1 februari 2008 SVT/TV4 kräver såklart PAL eftersom det är det system vi kör i Europa. Så har du en NTSC-kamera så får du konvertera till PAL (kvalitetsförlust och viss uppspeedning av hastigheten 4% har jag för mig). 0 Citera
ChrisSFP Postad 1 februari 2008 Postad 1 februari 2008 SVT/TV4 kräver såklart PAL eftersom det är det system vi kör i Europa. Så har du en NTSC-kamera så får du konvertera till PAL (kvalitetsförlust och viss uppspeedning av hastigheten 4% har jag för mig). Är lite jobbigare än de låter här, ska du få bra kvalite, dvs utan ryck i filmen osv, så är det hyffsat mkt jobb.. gjorde ett klipp på 3 min, tog 47 timmar att rendera men då blev det bra, alla värden ställde vi in för hand.. finns inga genvägar med ntsc -> pal konvertering.. Det är olika hertz, olika upplösningar och olika framerates och en annan färgkodning, dvs allt som gör filmen till film är annorlunda. 0 Citera
Hinken Postad 1 februari 2008 Författare Postad 1 februari 2008 Ahh okej tack för infon. Blir en svensk kamera då vid köpet. 0 Citera
EvilElvis Postad 1 februari 2008 Postad 1 februari 2008 Är lite jobbigare än de låter här, ska du få bra kvalite, dvs utan ryck i filmen osv, så är det hyffsat mkt jobb.. gjorde ett klipp på 3 min, tog 47 timmar att rendera men då blev det bra, alla värden ställde vi in för hand.. finns inga genvägar med ntsc -> pal konvertering.. Det är olika hertz, olika upplösningar och olika framerates och en annan färgkodning, dvs allt som gör filmen till film är annorlunda. Correctomundo, men orkade inte dra den långa varianten. ;) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.