premierepro Postad 26 januari 2008 Postad 26 januari 2008 Va e bäst av Premiere pro eller Avid xpress pro? / bara undrar :P 0 Citera
premierepro Postad 26 januari 2008 Författare Postad 26 januari 2008 kanske det, hade inget o göra så jag gjorde det här inlägget? 0 Citera
Munthe Postad 27 januari 2008 Postad 27 januari 2008 kanske det, hade inget o göra så jag gjorde det här inlägget? Smart. 0 Citera
Eibon Postad 27 januari 2008 Postad 27 januari 2008 för redigering: avid för mer komplett hemmaanvändarpaket: premiere 0 Citera
Munthe Postad 28 januari 2008 Postad 28 januari 2008 För riktig redigering med stöd för okomprimerad online i 4:4:4 och 2K eller 4 okomprimerade realtidsströmmar: Premiere Pro För semesterfilmer: Avid Xpress 0 Citera
Göran A Postad 28 januari 2008 Postad 28 januari 2008 Undrar bara... OM jag nu använder en "avid-kopia" dvs. Pinnacle studio 10 eller 11 som är en del av Avid:s stora systemet så är det också lika bra som en stor avid eller har jag uppfattat fel? 0 Citera
Max_H Postad 28 januari 2008 Postad 28 januari 2008 Pinnacle Studio har egentligen ingenting att göra med Avid's Xpress-produkter, eftersom Pinnacle köptes av Avid långt efter första studioprodukten var släppt. Den har däremot emot en del gemensamt med Liquid-serien (som också var Pinnacle innan Avid-uppköpet). /Max 0 Citera
Munthe Postad 28 januari 2008 Postad 28 januari 2008 Förutom att "world domination" är varje näringsidkande företags mål så tror jag att anledingen till att Avid köpte Pinnacle var för att komma åt Liquid-seriens Mpeg-teknologi. Pinnacle köpte i sin tur tekniken från tyska Fast en gång i tiden. Och Fast var först i välden med att ha en professionell redigering på marknaden för Mpeg. Sedan kom Avid såklart över den stora amatörmarknaden genom köpet av Pinnacle. Studio-produkterna är renodlade hemmapularprogram som man varken kan vänta sig stabilitét eller prestanda av. Det finns en orsak till att Avid inte slappar sin kvalitativa Avid-logo på lådan till Studio-produkterna (mer än att det står att Pinnacle ägs av Avid Technologies). Det skulle vara förödande för verksamheten om folk började tro att Pinnacle Studio är en Avid. 0 Citera
Göran A Postad 28 januari 2008 Postad 28 januari 2008 Det var då en fundering av min sidan med anledning till att jag arbetade då med avid-systemet under mitten av 90 talet, det som är väldigt likt med idagens pinnacle... Men har nu fått ett utförligt förklarningen och man får tacka för hjälpen... Ser framemot ett intressant diskussion kring Premiere Pro och Avid xpress Pro /Göran 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.