Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Shit, vet att denna fråga varit uppe innan, men inga gamla trådan ger ett sjungande "INGA PROBLEM".

Jag håller på med en produktion som skall tryckas upp i 60 000 ex för att följa med magazin i både US och europa. Jag redigerar allt i NTSC, och det funkar väl både i Europa och USA?

(jag vet att USA är NTSC och Europa PAL, men NTSC funkar i typ 99% av alla hem i europa också påstår en del)? Stämmer det. Kan någon med säkerhet bekräfta detta eller skall man ha magont ett tag till... ;)

Peter

Postad

Jag har inte testat på alla tv-apparater i Europa, så jag vet inte, men på ett avsnitt av Digital Production Buzz (en podcast) så nämnde de att i praktiken alla tv-apparater även i Europa klarar NTSC. I alla fall de gjorda på 90-talet eller senare.

Postad

Jag gifte mig på våren 2000 med en mexikanska. Då var vi i akut behov av en teve och vhs-spelare som kunde ntsc. Då fanns det men det var svårt att hitta, kanske en av tjugo. Tänk vad tiden går... Nu är det svårt att hitta nått som inte spelar NTSC hos el-giganten. Däremot blev jag lite överaskad när det omvända fortfarande är svårt. I usa kan de inte se pal. :-/

Postad
Jag gifte mig på våren 2000 med en mexikanska. Då var vi i akut behov av en teve och vhs-spelare som kunde ntsc. Då fanns det men det var svårt att hitta, kanske en av tjugo. Tänk vad tiden går... Nu är det svårt att hitta nått som inte spelar NTSC hos el-giganten. Däremot blev jag lite överaskad när det omvända fortfarande är svårt. I usa kan de inte se pal. :-/

Ähh du vet väl hur amerikaner är, det är andra som måste anpassa sig till dem. Aldrig dem själva som ska ändra något...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...