LastonFilm Posted July 13, 2004 Share Posted July 13, 2004 När jag redigerar film i Vegas 4.0 och väljer PAL Widescreen (16:9) så hamnar de svarta fälten på höger och vänster sida istället för under och över bilden. Hur fixar man detta? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pace Posted July 13, 2004 Share Posted July 13, 2004 Flyttas från Videoteknik till Redigering. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ufabulum Posted July 13, 2004 Share Posted July 13, 2004 låter som du använder vanliga 4:3 klipp och då placerar vegas bilden i mitten då bilden inte fyller hela vägen ut, jag vet inte ngt smart sätt att göra ett 4:3 filmklipp till 16:9.. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leviant Posted July 14, 2004 Share Posted July 14, 2004 Är det inte så att, för att få de där svarta fälten upp och nertill så måste du se filmen på en widescreentv? Vi hade samma problem vid redigeringen av en liten kortfilm, men där rättade det till sig på en widescreentv. Det är möjlig att jag är ute och reser, men det är vad jag tror iaf. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kobe Posted July 14, 2004 Share Posted July 14, 2004 Du har väl antagligen inte skjutit i 16:9 format? Då kan det ju inte bli kanter uppe och nere, utan istället på sidorna eftersom bilden inte är utdragen... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ossibuss Posted July 19, 2004 Share Posted July 19, 2004 Det här är samma problem som jag har... Och jag har filmat 16:9...några förslag?? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts