niklaseriksson Postad 21 januari 2008 Postad 21 januari 2008 God afton, Eftersom jag för tillfället har svårt att kläcka nya idéer bestämde jag mig för att skriva en liten synopsis utifrån ett livsöde som länge intresserat mig. Efter att ha läst en briljant biografi om ryske poeten Majakovskij tänkte jag att hans liv och verk mycket väl skulle kunna vara ett bra underlag för en film. Det rör sig alltså inte om en adaption, utan jag har i synopsen influerats av händelser från Majakovskijs liv. Detta bör ses som en skrivövning för att komma igång med nya idéer, det är fortfarande skissartat, men likväl tänkte jag höra mig för vad ni tycker. Vad tycker ni, finns det potential i historien för att utveckla den ytterligare? Tack på förhand för eventuella svar.Synopsis DEN TRETTONDE APOSTELN.pdf 0 Citera
jbergman Postad 22 januari 2008 Postad 22 januari 2008 Hur lång är filmen tänkt att vara, och hur är den tänkt att visualiseras (i synnerhet allt diktskrivande)? /Jakob 0 Citera
almi Postad 22 januari 2008 Postad 22 januari 2008 tycker jag , och bra ide för övrigt också. Mvh 0 Citera
niklaseriksson Postad 22 januari 2008 Författare Postad 22 januari 2008 Hur lång är filmen tänkt att vara, och hur är den tänkt att visualiseras (i synnerhet allt diktskrivande)? /Jakob Längd vet jag inte, var tänkt som kortfilm, ca 15-20 minuter först, men jag börjar inse att det antagligen är lite kort för att få fram allt på ett välberättat sätt. Att visualisera det hela, främst då diktskrivandet som du nämner, är en utmaning, speciellt då jag inte är så förtjust i renodlade vocieovers (skulle bli extremt tråkigt i det här fallet). Att lösa det på något annat sätt hade varit att föredra, t.ex. genom att sätta bilder till det som skrivs av protagonisten. Tror dock det är en riktig balansgång att få bra. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.