Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Efter dom jag har snackat med detta om, så tycker dom att de är en mycket bra synopsis. De jag är lite tvksam över är priset för gasen. Läs igenom min synopsis o komentera, vad jag har gjort bra osv.

//Tack på förhand :)

PS. Jag laddar upp filen i text dokument för att alla ska kunna öppna de. DS.

Publikation1.txt

Postad
Efter dom jag har snackat med detta om, så tycker dom att de är en mycket bra synopsis. De jag är lite tvksam över är priset för gasen. Läs igenom min synopsis o komentera, vad jag har gjort bra osv.

//Tack på förhand :)

PS. Jag laddar upp filen i text dokument för att alla ska kunna öppna de. DS.

Väldigt kortfattad men jag tyckte den var ganska grym när jag såg det framför mig ;)

/Oscar

Postad

Tyckte det lät riktigt bra faktiskt. Själva grundidén är bra och dom etiska frågorna som väcks är roliga att tänka, eventuellt diskutera med dom man ser filmen med. Om det nu blir en film av det. :) Gr8 job!

Postad

Mmm... en kriminell kille med gymnasieutbildning som skapar en gas som "lagar" ozonlagret... han måste ha fått MVG+ i kemi på gymnasiet då xD! Nä jag ba skämta. Uppriktigt sagt så tycker jag att du har jättebra fantasi - keep it up ;)

Har sett två liknande ideér från tecknade serier:

1. Dexters Laboraturium - Han skapar ngn slags vätska som ska fungera istället för bensin, den är enkel o göra, ofarlig för miljön och så kan man köra med bilen i veckor (minns inte riktigt) på bara en droppe av den här vätskan dårå.

2. Kurage den hariga hunden - Han "syr" igen ozonlagret, HAHA!!! ^^ det kallar jag fantasi!

• 4 veckor senare...
Postad

Nu när jag har läst egonom vad alla tycker o sånt, så har jag lite undringar om själva synopsisen, som jag tänkte höra vad ni tycker.

1. Skulle man kunna ändra så att han t.ex. börja sabotera grejor o sånt redan vid 12-års åldern, men sen går över till små stölder?

2. Priset för gasen. Jag vet asså inte om det är för mycket eller för lite eller lagom mycke pengar. För man får ju tänka att de är en världs omfattande sak. Och sen så e de kanske inte Forskningcentret som köper det, utan kanske Världsbanken?

Snälla svara, har gått o funderat mycket på detta, började skriva manuset i går. Har ni fler sådana här frågor sår ni gärna ställa dom :)

PS. Om jag skulle genomföra filmen, vilken genere skulle ni vilja ha den i? Jag tror att de skulle passa som en blanding mellan en komedi, drama & Thriller, eller vad tycker ni?

Postad
Nu när jag har läst egonom vad alla tycker o sånt, så har jag lite undringar om själva synopsisen, som jag tänkte höra vad ni tycker.

1. Skulle man kunna ändra så att han t.ex. börja sabotera grejor o sånt redan vid 12-års åldern, men sen går över till små stölder?

2. Priset för gasen. Jag vet asså inte om det är för mycket eller för lite eller lagom mycke pengar. För man får ju tänka att de är en världs omfattande sak. Och sen så e de kanske inte Forskningcentret som köper det, utan kanske Världsbanken?

Snälla svara, har gått o funderat mycket på detta, började skriva manuset i går. Har ni fler sådana här frågor sår ni gärna ställa dom :)

PS. Om jag skulle genomföra filmen, vilken genere skulle ni vilja ha den i? Jag tror att de skulle passa som en blanding mellan en komedi, drama & Thriller, eller vad tycker ni?

Drama eftersom det kommer likna en ganska stor aning självbeografi av den killen vad jag har förstått :P

Postad

Jag håller på med ett nu, men just nu har jag så mycket med skolan så de dröjer nog innnan de är färdigt. Men jag har börjat, så fort de e färdigt så ska jag lägga upp det :)

Kul att så många gillar min synopsis :D

Postad

Skulle någon komma på ett sådant recept finns det nog köpare som skulle betala närmast oändligt mycket mer än 20 miljoner. Jag tror 20 miljarder skulle vara närmare sanningen i så fall om inte själva tillverkningen var svindyr vill säga.

Jag tycker spänningen skulle komma fram bättre om det i början visades att han lämnat ett kriminellt förflutet bakom sig och hade kämpat sig fram till en ny karriär (och därigenom kan väcka tittarnas sympati).

Han kommer sedan på detta "ozonfix" och vill sälja receptet, men blir blåst av en jättekoncern, som begår ett brott, men som inte straffas.

Han tar strid mot dem, men de har bra advokater som gräver i hans kriminella bakgrund och han har små möjligheter att vinna mot dem.

Sen finns det många intressanta möjligheter till avslut på berättelsen.

/H

Postad

Det kan visst fungera, men det finns en stor risk att saken i sig endast blir konfliktladdad som "katastrofsituation". Människa emot naturkrafterna. Hålet växer och solen bränner allt starkare. Handlar då endast filmen om hur man bäst ska laga hålet, blir det nog töntigare än Armageddon.

Det går dock att lägga till personliga konflikter på olika nivåer. Folk behöver flytta ifrån områden nära polerna, som dessutom smälter, vilket skapar poliktiska spänningar. Det finns inte bostäder till alla, så folk behöver dela, vilket inte är så populärt för dem som behöver ta emot "gäster", o.s.v.

Det känns dock som om filmens budget blir mer amerikansk blockbuster än svenskt relationsdrama, vilket inte gör idén till ett bra uppslag för ett nybörjarmanus kanske.

/H

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...