Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Jag har nu skaffat ett tv kort, där kommer färg när jag kör vi antenn men det kommer ingen färg när jag kopplade min vhs med en s-video elr rbg kabel vet nån varför?

Inget svar på länge=tråkigt. Jag antar att det är någon form av signalproblem. Har du kollat alla inställningar på mottagningen för kortet. Det brukar gå att ställa in tv system PAL-B/G ska vara rätt och sedan kan man trixa med composit RGB inställningar. Sedan kan det vara glapp i din s-video kabel? När jag tänker efter så kan också det finnas någon inställning på videon. Inte mycket till hjälp men i alla fall ett svar.

Postad

Har din VHS-video verkligen S-Video utsignal eller RGB ut? Om det inte är en SVHS-maskin så är det oftast endast kompositvideo ut i scartkontakten, och i så fall får du koppla till kompositingången i TV-kortet (oftast gul RCA-kontakt).

Om din videobandspelare har S-video ut via scart kan det ändå behöva aktiveras i någon meny i videobandspelaren (ibland kan man välja vad som ska skickas ut och tas in på scart-kontakterna). Jag tror det är ganska ovanligt med RGB utsignal från en VHS-bandspelare.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...