Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej hopp!

Jag skulle vara jätteglad att få påhittiga förslag om titel till min film. Jag kommer på massor själv men det är helt värdelösa grejjer. Då filmen är ganska rutten i sin helhet så skulle det vara roligt med en bra titel iaf, så att mina lärare kan tro att jag är djup och bra på nått i alla fall...

Kortfattat om filmen så är det en informations på 13 min som handlar om män och kvinnors skillnader och likheter. Den består av intervjuer och en berättarröst som pratar mellan intervjusvaren medans kameran svävar runt i vårt solsytem. Intervjuerna består av olika svar från olika människor på frågorna "vad är skillnaden mellan män och kvinnor?, Beskriv en man/kvinna med tre ord, och vad är en kvinna/man bättre än en man/kvinna på?" Svaren kommer från gymnasielärare, småbarnföräldrar, lastbilschaufförer, två medlemmar i ett hardcoreband, och två feminist-tjejer. Intervjuerna är ganska lättsamma, men svaren är ändå seriösa.

Skulle vara underbart med lite hjälp med detta!

Sen här kommer en mer ingående dennotation filmen om så nödvändig..

Filmen inleds med att man från långt avstånd kommer närmre och närmre vårt solsystem. När man väl är framme bland planeterna så svävar vi runt mellan dom medans en kvinnlig berättaröst pratar om myten att män är från mars och kvinnor är från venus. Rymdsvävningen avslutas med att berättarösten ställer frågan vad skillnaderna mellan män och kvinnor egentligen är samtidigt som man sugs in mot jorden. Efter denna inledning kommer svar på den frågan från 4 stycken olika intervjuer. Svaren är ganska förvirrade och ger ingen direkt klarhet. Därför kommer vi tillbaka ut i den stora förvirrade rymden och svävar runt medan berättarrösten fortsätter med att ställa frågor om skillnaderna i världen när det gäller män och kvinnor, så som varför världen domineras av manliga ledare. Sedan säger berättarrösten att det nog blir lättare om man går in djupare på var och än av könen. Då börjar delen som handlar om män och därför börjar det med att sväva runt mars. Efter den

inldeningen kommer olika svar från de 4 intervjuerna på vad som kan definera en man. Efter detta kommer en liknande övergång till att gå djupare in på kvinnan. Man svävar runt venus för att sedan få höra olika svar på vad dom definerar en kvinna.

Filmen avslutas med att man svävar rymden återigen samtidigt som berättarrösten sammanfattar filmen. Rymden försvinner och man befinner sig sedan i ett mörkt rum. En man dyker upp i det mörka rummet av avslutar berättarröstens sammanfattning. Detta för att ge extra poäng till vad som kan tänkas vara manligt och kvinnligt då berättarrösten tillhör en kvinna egentligen.

Postad

med en sådan beskrivning är det svårt att inte associera till boktiteln "Män från mars och kvinnor från venus". Mitt förslag till titel är;

"Från mars till venus - ett genus i rymden"

• 1 månad senare...
Postad

Jag tycker Gorses svar var bra,

men en liten sak bara,

"Jag kommer på massor själv men det är helt värdelösa grejjer. Då filmen är ganska rutten i sin helhet så skulle det vara roligt med en bra titel iaf, så att mina lärare kan tro att jag är djup och bra på nått i alla fall..."

Tycker du filmen är rutten?, hitta då på ett namn och känn dig stolt över åtminstånde det, sen kan jag säga att det inte alls var ruttet, ganska bra i mitt tycke.

Och ett tips, tyck att du är hur rutten som helst, men säg inte det till någon, det kan dom säga själva i så fall.

Det blir säkert jättebra!

• 1 månad senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...