Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har ett videoklipp som ska upp på en ganska trög hemsida. Tanken är att man ska kunna ladda ner klippet därifrån. Men eftersom sidan är trög kommer nedladdningen att gå långsamt. Därför skulle vi behöva lite tips och förslag på vilka inställningar vi ska använda vid komprimeringen. (Använder sorenson squeeze 4.2). Kvalitén ska självklart vara så bra som möjligt och filen så liten som möjligt.

Har läst faqen i det här forumet och provet massor med inställningar men har inte kommit fram till nåt bra resultat. Gjorde också som någon här i forumet tipsade andra om...där man först exporterar ut klippet från premiere pro som DV-AVI och sedan konverterar det i ett annat program. Exporteringen har vi nu gjort men det är själva konverteringen som är det svåra. Filmen blir både för stor och har för dålig kvalité...

Postad

anledningen till att jag inte skrev var för att jag tänkte att ni kanske känner till nåt lämpligt format själva som man bör välja...men vi exporterade DV-AVI klippet som mpeg-2 dvd.

Postad

Att exportera som MPEG-2 är ingen bra idé då formatet i allmänhet inte lämpar sig som webbformat.

Testa att använda dig utav WMV.

Det finns för det mesta färdiga skl. "presets" för webbkomprimering.

Som jag tidigare nämnt, att komprimera är för det mesta ett litet experiment från gång till gång.

Testa dig fram, uteslut och bedöm.

Vi alla bedömmer "bra kvalité" olika.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...