Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

"Stormen" är en film som jag måste göra innan jag dör. Det är min drömfilm! Troll som kommer upp ur marken och ska försöka utplåna människor. Jisses, jag älskar det:)

Låter kanske lite B och detta är bara min andra version, men det är en utvecklande process och jag är inte i närheten klar med manuset.

Filmen utspelar sig i en liten by ute i djupa skogen. Där har vi vår HP, Jim och hans bästa vän Karl. Långt in i filmen försöker de varna folket i byn att troll är påväg, men ingen tror dem. Och det finns bara en som kan rädda dem...

Jag rekommenderar att ni läser manuset och skriver era tankar om det.

Stormen.pdf

Postad

och den är inspirerad av just "gudrun"....fast det handlar inte om den, utan ska kunna vara vilken som helst. men tyvärr är du nog lite sent ute. fast ditt manus är kanske så originellt och bra på andra sätt att det inte gör något iofs. lycka till hur som helst!

Postad

Tyckte det var ett mycket spännande manus. MEn det låter svårt att förverkliga med alal fällda träd etc. Samt de djupa hålen. Du skulle ha spelat in den jsut efter stormen. MEn om du lyckas vill jag mycket gjärna se den:)

Postad
måste tyvärr ge dig lite tråkig info. spelas in tv-serie just nu med exakt samma titel.

Aha okej, jag får se till att ändra titeln då. Ska nog inte vara så stora problem:)

Postad
Tyckte det var ett mycket spännande manus. MEn det låter svårt att förverkliga med alal fällda träd etc. Samt de djupa hålen. Du skulle ha spelat in den jsut efter stormen. MEn om du lyckas vill jag mycket gjärna se den:)

Tackar! Ja det är nog det, iaf de fällda träden. Hålen är nog inga större problem.

Detta är ingen film jag skulle ha spelat in just nu, utan i framtiden när man kanske kommit en bit i filmbranschen. Man kan ju alltid ha den på hyllan:)

Postad

Ang en massa fällda träd och så vidare, arkivbilder går säkert att få ihop och sedan kanske man kan åka till en industriskog/skogshygge och filma? Visst, det blir inte 100-tals träd men tillsammans med arkivbilder så går det nog att få ihop.

Postad
Ang en massa fällda träd och så vidare, arkivbilder går säkert att få ihop och sedan kanske man kan åka till en industriskog/skogshygge och filma? Visst, det blir inte 100-tals träd men tillsammans med arkivbilder så går det nog att få ihop.

Hmm ja låter som en bra idé

Postad

Tror jag har börjat läsa detta tre gånger nu… Jag brukar inte vara den som stör mig på stavfel men… det är rena slarvfel och det är aningen irriterande.

Tim och Jim, ganska lika namn. Kan vara något att tänka på. Jag blandade aldrig ihop dem men andra kanske gör.

Vad är ett ”gär”? Är det något som vi stockholmare inte förstår oss på kanske? Det enda jag kunde komma på var gärdesgård.

Regata, är det ens ett namn? Ragata låter det som.

Svårt att säga något då det inte är färdigt. Skriv färdigt och posta mera.

Postad
Tror jag har börjat läsa detta tre gånger nu… Jag brukar inte vara den som stör mig på stavfel men… det är rena slarvfel och det är aningen irriterande.

Tim och Jim, ganska lika namn. Kan vara något att tänka på. Jag blandade aldrig ihop dem men andra kanske gör.

Vad är ett ”gär”? Är det något som vi stockholmare inte förstår oss på kanske? Det enda jag kunde komma på var gärdesgård.

Regata, är det ens ett namn? Ragata låter det som.

Svårt att säga något då det inte är färdigt. Skriv färdigt och posta mera.

Hmm ja ska nog ändra Tims namn.

Ett "stengär" är stenar staplade på varandra. Liknande en meter hög stenmur, fast med många olika stenar. Brukar finnas i skogar och vid sidan av tomter

Jag har för mig att jag hört det namnet innan och tyckte det lät som ett riktigt gammalt namn. Men visst, lätt och ändra.

Jadå, ska posta det tills det är klart

Gott nytt år på er alla!

Postad

Detsamma Najka!:D JAg vet vad ett gär är. Trodde alla visste det. MEn jag bor ju i skogen i Norrland:p Du kan´ske bör ändra det så det såtr stenmur istället som Shelly sa så att alla som läser förstår:) JAg tror att du kommer få skådisar både från stan och landet ;)

Postad
Detsamma Najka!:D JAg vet vad ett gär är. Trodde alla visste det. MEn jag bor ju i skogen i Norrland:p Du kan´ske bör ändra det så det såtr stenmur istället som Shelly sa så att alla som läser förstår:) JAg tror att du kommer få skådisar både från stan och landet ;)

Det var ju bra att någon visste va det var:) men jag ska ändra det till stenmur så fort jag kan. Ja helst skulle jag ju vilja ha skådisar som bor i skogen i sina vardagliga liv, så de har någon hum hur man GÅR i skogen. För det är stor skillnad på hur stadsbor går i skogarna och hur "lands-bor" går i skogarna:) facktiskt.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...