Gå till innehåll

Rikemans Nya Kläder


ungfilm

Recommended Posts

Jag har nu blivit klar med min nya kortfilm, Rikemans nya kläder. Den blev totalt 20 minuter lång (efter att jag klippt bort ett flertal av mina darlings).

Fokusen i denna filmen ligger inte på en riktig story utan att göra ett starkt karaktärsporträtt. Jag kommer, när jag har möjligheten till det släppa hela filmen, men för tillfället kan jag bara bjuda på en teaser. Trailer kommer snart.

 

 

Rikemans nya kläder. Teaser 1. Drygt 30 sekunder. Visas i spelare. Klicka.

 

Obs ! Låg ljudnivå.

Länk till kommentar
Share on other sites

Väldigt svårt att bilda sig en uppfattning, men så ska det ju vara med teasers. Har svårt att se mig en 20 minuters film framför mig, men det här i skogen ser intressant ut, tyvärr det enda som väckte intresse hos mig. Varför fortsätter du envisas med 4:3? Sluta med det ungfilm! :) Jag vill verkligen se den, du har ingen bra uppkoppling så att du skulle kunna skicka den på nåt sätt?

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag köper webbhotell nu i augusti och jag kan lova dig att bildkvalitéten blir mycket högre då. Jag håller med dig jag skall sluta med 4:3, först och främst för min egen skull, jag har så stor respekt för filmer filmade i 16:9. Det är helt enkelt respekt(!) Ja, bilderna från skogen är praktiskt taget det enda jag är nöjd med i teasern. Fast jag tycker Märthas skådespel var helt okej dock.

Jag har en kopia på den 37 meg, windowsmedia, 250kbs. Som jag kan skicka via msn. Fast jag kan försöka fixa en quicktime kopia, det är ju så himla mycket bättre bildkvalité. Adda mig på msn om du nu har det: mickeb89@hotmail.com . Jag måste säga att jag uppskattar dina kommentarer, Opus. Det är dumt av mig att jag inte lagt ned så mycket tid på att läsa manuset till Bamse och Ben. Men som du säkert anar är manus inte min starka sida. Jag har läst lite av manuset dock, och det var mycket lovande.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ska det vara svårt att bilda sig en uppfattning om filmen efter att ha sett en teaser? Jag trodde det var precis tvärtom...

 

Teaser - retare, lockare. Något som gör att man vill se mer, blir nyfiken. Händer inte det har man misslyckats med teasern och ska kanske välja andra klipp.

 

Kan tyvärr inte se ungfilms film och har därför inga synpunkter på just den, jag menar i allmänhet.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag håller med dig Monic1, vad jag syftade på var att man inte brukar kunna läsa av handlingen utan mer känslan av filmen i teasers. Bara kolla på PTA underbara teasers för Punch-Drunk Love. - Om det nu var min kommentar du klagade på...

 

ungfilm, det är lugnt, dessutom är det där manuset ganska olikt från det jag har nu, har addat dig på MSN nu så får vi se när du smyger online :).

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...