Mister Postad 24 december 2007 Postad 24 december 2007 ÄR DET HÄR JUL http://www.gothenstudios.se/bilder/julen.jpg Speltid: ca 9 minuter Produktionsår: Januari, November, December 2007 Storlek: 53mb (streamas) Filformat: windowsmediaplayer Medverkande Manus/Regi/Ljud/Animation/Redigering Niklas Andersson (mister) Kamera/Redigering Jesper Nilsson (pld, http://www.freewebs.com/pldfilm) Musik Adam Löppe Assistent Malin Björk Henrik Joel Algulin Handling Henrik vaknar upp på natten till julaftonen. Allt känns fel, den magiska känslan är inte där, vad är det som har hänt. Vart försvann egentligen den där julkänslan man alltid kände när man var lite? SE FILMEN http://www.gothenstudios.se/film/jul.wmv FILMENS SIDA http://www.gothenstudios.se/julfilmen.html Eftertexterna har fått fnatt och ser konstiga ut... 0 Citera
DDeridex Postad 24 december 2007 Postad 24 december 2007 Jäkligt dyster film. Tur att jag såg den när julafton nästan var över för annars hade den sabbat allt. Den har dock sina poänger och är bra gjord. Jag kan tom känna igen mig en smula. Dock har vi i min familj helt slutat med julklappar. Det är sammankomsten som räknas när man blir till åren. 0 Citera
beta75 Postad 25 december 2007 Postad 25 december 2007 Bra film. Lite lagom svart och självisk. Självömkan är det bästa för det finns ingen som ifrågasätter. Julen är det man gör den till. När du var liten så gjorder presenterna dig lycklig och när du blir vuxen så blir du glad av att vara ledig och få ta det lungt och träffa familjen. Där i mellan är det svart och meninsglöst... Du gör bra filmer tycker jag. Fortsatt god jul. /KN 0 Citera
pld Postad 30 december 2007 Postad 30 december 2007 Hej! Natten mellan torsdag 20/12 och fredag 21/1 redigerades filmen "Är det här jul?" och detta även filmades. Kolla gärna: http://www.youtube.com/watch?v=QDub1Y49fco /Jesper 0 Citera
jernby film Postad 30 december 2007 Postad 30 december 2007 Ja denna jul i sammandrag. Officiellt älskar folk julen, inofficellt hatar folk den. Det bästa skulle väl vara om man tvingas tro på tomten igen. Genom reklam och slag mot huvud. All mat, pepparkakor, julkort och paket. Allt då som var kul som liten, uppfattas som kommers och pengaproblem som vuxen. Det är väl så jag tolkar din film. Tycker din film är kul helt enkelt ;) men jag tror du tänkt ett snäpp längre. /nils ps. tyckte det fanns början på ett skarpare läge ca 2 min in i filmen. Liknar mer ditt sätt att göra film. (finns ingen mamma, pappa, lillasyster) har ja fel? 0 Citera
Mister Postad 30 december 2007 Författare Postad 30 december 2007 ps. tyckte det fanns början på ett skarpare läge ca 2 min in i filmen. Liknar mer ditt sätt att göra film. (finns ingen mamma, pappa, lillasyster) har ja fel? hur menar du här? en början vilket senare försvinner? syftar du på deras frånvaro? att jag tenderar att isolera händelser till en eller två ensama individer. 0 Citera
jernby film Postad 30 december 2007 Postad 30 december 2007 såg den igen. ganska vanlig tråkighet om att inte tro på jultomten längre. Trist att bli gammal. Så enkel ska väl inte din film vara. För mej skulle filmen bli "skarp" 05:45 när julklapparna ska öppnas och huset tycks vara överfyllt med tomtar och pepparkakor. Onaturligt mycket. "syftar du på deras frånvaro?" de finns ju inte. Allt kan vara påhittat, det är så jag tänker. En början på en tragedi. /nils 0 Citera
Nicke_92 Postad 31 december 2007 Postad 31 december 2007 Jag är läskigt imponerad av början! andra scenen är dock för mörk, ser ut som om du i efterhand mixtrat med brightness, contrast, saturation och gamma... ett fel som går att stöta på i våra filmer också enligt uppgift ;). Jag måste berömma dig för ditt sett att förmedla budskap och berätta en historia, även om jag personligen älskar jul för mycket för att helt kunna sätta mig in i hur det känns för huvudpersonen. Reklam rösten sabbade mycket av filmens proffsiga känsla, även om det kompenserades av animationen med huset strax efteråt. En kanallogotyp i hörnet skadar väl aldrig heller? Oerhört fint ljud måste jag medge. Är det dubbat eller mick? alla funderingar är fina men dystra och tunga samtidigt. Måste tillägga att tomten finns! han kom förbi igår och drack av den överblivna julmusten tillsammans med mig, trevlig prick den där rödklädde gubben ;) Bra film, dock lite tung och seg. 0 Citera
Mister Postad 31 december 2007 Författare Postad 31 december 2007 Vi har inte mixtrat med färgerna, det blev så i exporten, det kommer att fixas. Det är aldrig en kanallogga på reklamfilmer ;P Ljudet spelades in efteråt och lades på. det du kallar dubba? kul du tyckte om den! ps. jag gillar oxå jul, åtminstone vill gilla julen.. 0 Citera
Nicke_92 Postad 31 december 2007 Postad 31 december 2007 Vi har inte mixtrat med färgerna, det blev så i exporten, det kommer att fixas. Det är aldrig en kanallogga på reklamfilmer ;P Ljudet spelades in efteråt och lades på. det du kallar dubba? kul du tyckte om den! ps. jag gillar oxå jul, åtminstone vill gilla julen.. ok, så den är "dubbad" alltså. kanske inte är en kanallogga på reklamfilmer nej :p 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.