Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej

Vi planerar nu att starta vårat "filmgäng" som ett aktiebolag till våren. Vi kommer göra reklamfilmer och musikvideos, men även kort och långfilmer. Alltså ett eget produktionsbolag.

Undrar om det är någon som har några erfarenheter och tips angående ämnet? Har nån gjort något liknande och har tips vart man kan söka stöd och få hjälp? Alla tips är välkomna!

Postad

Vet att i varje fall i Göteborg hålls det runt varannan vecka ett starta eget-föredrag.

Jag gick på den och det var väldigt givande, gratis med fri rådgivning också.

Kolla upp om det går nåt sånt i närheten av dig.

Postad

Jo det vet jag. Tror vi har koll på det mesta av det. Är mer intresserad av olika stöd man kan få som nystartat företag, det har jag inte lika bra koll på.

Postad

Kolla med kommunen du bor i, det kan finnas fonder av olika slag man kan söka pengar från eller att någon på kommunen vet vem man vänder sig till för att söka bidrag, själv har jag inte sökt men träffade en politiker från Borås som hade en del kunskap om detta.

Jag har i samarbete med en kille gjort en dokumentärfilm som vi släpte i maj och den har kosta mig massor av tid och pengar och det hade varit trevligt att få lite stödpengar som hjälp, för tots allt så kostar det mycket att göra fiilm.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...