Gå till innehåll

Synopsis: Andarnas Natt


Film smurfen

Recommended Posts

Andarnas Natt är ett projekt vi startade för några veckor sen. Filmen är tänkt att bli en thriller. Manuset är redan igång.

 

Nu har vi utvecklat handlingen i filmen

 

----- Synopsis -----

 

Titel: Team Halloween: Andarnas natt

 

Syfte: Man ska inte alltid lita på det första bästa utan att veta vad som egentligen kan hända.

 

Budskap: Främmande folk är man inte alltid att lita på i första taget.

 

Form: Spelfilm

 

Målgrupp: Vi har tänkt den här filmen som en rysare för ungdomar.

 

Längd: 20 - 30 minuter.

 

Genre: Skräck/Thriller/Mysterium

 

Filmen handlar om Pete och Johnny, två brittiska killar i 14 års åldern, som går vilse när de är påväg till sin mormor som bor strax utanför London. Men de kommer istället till en okänd gata och tvingas övernatta hos en snäll likårig kille som heter Carl.

 

Johnny drabbas av tung huvudvärk av okänd anledning och erbjöds en huvudvärks tablett av Carl. Men Carl tog fel ask av misstag och bjöd istället på en tablett som ökar ögats känslighet för ektoplasma med sextiotvå procent.

 

Pete intresseras utav ett urgammalt skåp från sextonhundra talet nere i Carls vardagsrum. Skåpet har inte öppnats på fyrahundra år.

När Johnny och Pete lagt sig börjar Carls gärningar att ta form. Carl har en plan om att hitta nyckeln till skåpet med hjälp av Johnny och Pete.

Johnny insåg efter ett tag att Carl ville åt dem på nåt skumt sätt. Därför försöker han och Pete rymma. Men Carl kommer på dem och Pete tillfångatas som gisslan. Johnny skickas ut med en karta för att leta upp nyckeln, men han är inte alls beredd på vilka hinder som han kommer stöta på i skogarna.

 

Författad av Tobias Genberg 13/10-07

 

EDIT: Projektet blev nerlagt i våras 2008. Startar en ny version nu i Augusti.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jo det kommer att hända lite då och då. Vi ska försöka förtydliga det där när det gäller att lita på folk och att man inte ska lita på folk man inte riktigt känner hur snäll eller bra den personen verkar.

Målet är ju att försöka framhäva det här syftet i filmen vilket kan vara väldigt svårt att få till, så det här kommer ju kräva mycket arbete. ;)

 

Eftersom att jag stötte på en bedragare i sommras som försökte lura av mig mina pengar på att han hade en begagnad kamera som jag skulle köpa tänkte jag efter "Varför inte göra en film som förklarar att man inte alltid ska lita på alla". Visst man behöver inte vara feg, men man ska vara vaksam. För jag var SÅ nära på att bli av med 3 tusenlappar.

 

Det där var bara lite bakfakta ang syftet. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

okej. att man ska vara försiktig med främmande folk är väl tämmligen lätt att filma. det är bara att göra en snäll person ond. vad jag saknar på den korta beskrivningen är det lilla extra som gör just den filmen speciell. ...and then... vad mer händer?

skulle jag nog inte heller se den filmen. skräckfilm med småbarn är inget jag föredrar. men det är ju en smaksak som sagt.

Länk till kommentar
Share on other sites

%2$s skrev:
skräckfilm med småbarn är inget jag föredrar. men det är ju en smaksak som sagt.

 

Tack så mycket för det där sista (INTE). Du, jag inte så j***a intresserad av din smaksak. :P

 

nej. ursäkta dig att du ens lade ut ditt manus här, jag tänkte inte på att du inte ville att någon skulle kommentera det..

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag hade inget emot ditt inlägg.

Men det du sa i den sista meningen i förra inlägget var något som du liksom kunde hålla för dig själv. Jag menar det låter inte speciellt uppmuntrande. ;)

 

Men orka starta debatt om det.

 

jag menar, varför måste alla inlägg vara uppmuntrande? är det fel att ge kritik? och varför bryr du dig ens i att jag har en annan filmsmak än dig? det hade ingenting med kritik att göra ens. om vi inte ska utrycka oss på den här sidan, vad då är den till för?

 

och sen undrar jag, vem som började den här debatten om: "fel att säga att man inte gillar en viss sorts filmgenre"!!.......

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

gå ut och spela in den för skojs skull det krävs ju inte mer än 3 man. och det blir nog bara kul. känns som att om ni ska göra den superseriös, blir det- i bästa fall, en blek kopia av en vardaglig tonårsskräck. inget vi inte sett förut. men det verkar som att det inte är meningen heller. så därför, skit i att det känns igen. ut och filma istället.. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Hmm, jag är lite osäker på vad det är du menar där. :) Menar du att vi skulle ta med kameran ut och spela in en film för skojs sjull utan manus eller på skoj med manus eller hur menar du? xD

 

Iallafall känner vi att vi vill jobba lite seriöst med det här projektet för att se hur bra det blir med mycket planering och genomgångar och om vi ska fortsätta så under våra inspelningar. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

jag menar, arbetet som krävs förhållande till hur seriöst man vill göra en film.

man lär sig mycket genom att bara utföra en film. frågan är hur mycket tid ni vill lägga ner på den. och hur bra ni hoppas den ska bli utöver det. men nu har jag sagt mitt. ut och filma!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...