JRvideo Postad 26 november 2007 Postad 26 november 2007 Den här "filmen" gjorde jag för att testa lite handy/stady/glide. Det gick inte så jättebra, för korta tagningar och mycket obalans. Jag åkte till Älvsjömässan med inställningen att kolla på lite bilar och träna på filmning. Upptäckte på plats att vitbalansen ville typ ha samma värden som ute i dagsljus, något jag inte räknat med. Man lär sig hela tiden. Väl vid klippbordet så (ppr 2.0) hittade jag på lite småroliga saker för att förstärka de annars ganska döda tingen. Har laborerat med lite olika brus och distorsion med tips från Er här så blev det på plasman helt ok, men men ska inte skylla på youtube nu. Lärde mig otroligt mycket av denna del i min filmning, riktigt nyttigt att som nybörjare variera sina motiv ordentligt. Tar gärna kritik, syna gärna timing, dist/blur effekter, takt, kameravinklar samt glidningarna. Filmen är 7.32 min Youtube kvalitè tyvärr...Mycket risig sådan..... 0 Citera
Nicke_92 Postad 28 november 2007 Postad 28 november 2007 rätt fina bilder trots youtube-kvalitén, men annars skittråkig 0 Citera
JRvideo Postad 29 november 2007 Författare Postad 29 november 2007 rätt fina bilder trots youtube-kvalitén, men annars skittråkig Yepp it is :-) 0 Citera
Octavianus Postad 29 november 2007 Postad 29 november 2007 alldeles för många liknande klipp efter varandra, med större variation mellan kameraåkning, och inte hålla kvar för länge på ointressant saker hade gjort den bättre. Dvs lite bättre tempo, och taiming med stor varition av bilder, och sätt att filma på. 0 Citera
JRvideo Postad 29 november 2007 Författare Postad 29 november 2007 alldeles för många liknande klipp efter varandra, med större variation mellan kameraåkning, och inte hålla kvar för länge på ointressant saker hade gjort den bättre. Dvs lite bättre tempo, och taiming med stor varition av bilder, och sätt att filma på. Japp, visat för en kompis som jobbat med sånt här, han sa exakt samma saker....fattar poängen och håller med dig. Jag vet att jag inte kan skylla på det men jag hade för lite bra foto helt enkelt. Måste lägga mer tid nästa gång samt få rätta till fotot. Tack för din input :-) 0 Citera
Octavianus Postad 30 november 2007 Postad 30 november 2007 Japp, visat för en kompis som jobbat med sånt här, han sa exakt samma saker....fattar poängen och håller med dig. Jag vet att jag inte kan skylla på det men jag hade för lite bra foto helt enkelt. Måste lägga mer tid nästa gång samt få rätta till fotot. Tack för din input :-) Jasså sa han? coolt att man har lite koll då, nu blev man genast lite kaxigare. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.