peterfilm.se Postad 24 november 2007 Postad 24 november 2007 Shit, lite panik och behöver toksnabbt råd. Skall filma en film med PAL kamera i vår. Är i brasilien nu och har precis hittat en kanonscen som bara måste vara med i filmen. Dock har jag bara tillgång till att låna en NTSC kamera! Hur skall jag göra detta bäst. Filma och sen.... Hela filmen måste hålla top kvalitet!!!! Blir aldrig bra att convertera från NTSC till PAL, men i så fall, var i processen skall jag gära det.??? Peter 0 Citera
Max_H Postad 24 november 2007 Postad 24 november 2007 Bara ut och filma - lös det sen. I värsta fall gör du det i After Effects eller i ett bättre fall via Canopus Pro Coder. Är det en FETT bra scen lämnar du in det någonstans och betalar och är glad över att du filmade. /Max 0 Citera
video_sync Postad 25 november 2007 Postad 25 november 2007 Finns fruktansvärt bra hårdvaru lösningar för konvertering mellan NTSC - PAL. Dock kostar det därefter.. 0 Citera
plf66 Postad 26 november 2007 Postad 26 november 2007 Men Procoder gör ju ett fett bra jobb också i förhållande till priset på programmet. 0 Citera
peterfilm.se Postad 27 november 2007 Författare Postad 27 november 2007 Tack dudes. Jag läste nu precis. har filmat allt redan. Skall se hur jag omkodar det hemma sen. Jäpp; Fett bra scen :) Filmärkul.nu 0 Citera
peterfilm.se Postad 14 december 2007 Författare Postad 14 december 2007 Var köper man Canopus procoder 3, eller har någon någon version att sälja. Måste koda om ca 1,5 timmar (80 tal olika scener). Blir det enkelt med Canopus? skall gör från PAL till NTSC! 0 Citera
Munthe Postad 15 december 2007 Postad 15 december 2007 Testa deras trial och se vad du tycker. Jag har inte lyckats hitta någon mjukvaru Standard Converter som håller måttet. Canopus Procoder är långt ifrån bra (dock bra på väldigt mycket annat). 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.