Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Förstår inte.....

Har gjort en film i moviemaker och oavsett hur jag spara den på min dator så blir kvaliten bara skit! Den går nästan bara spara i wmv-format förutom en variant som blir en avi-fil!

Oavsett hur jag gör så blir bilden ruskigt kornig och släpig......

Snälla någon....vad ska jag göra?????

Postad

Moviemaker är ett bra instegsprogram då inlärningströskeln är låg. Elever på skolan där jag jobbar har gjort riktigt bra kortfilmer med moviemaker men det har sina begränsningar.

Se till att du väljer DV kvalité när du tankar in filmen. När du ska spara den har du tyvärr inte så många alternativ, jag kommer inte riktigt ihåg men om du kan spara som avi ska du göra det men får då använda något annat program om du vill ha ner ditt arbete på DVD.

Det är faktiskt ruggigt skoj att se vad fantasifulla människor kan göra med enkla medel så räkna inte bort moviemaker helt, det är gratis och ingår i XP SP2 (tidigare version är för dålig).

• 2 veckor senare...
Postad

Näe? Men man måste välja andra inställningar än de förvalda. De förvalda är typ "för att visa i datorn". Ändra alla knappar till DV-format så blir det riktigt skapligt.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...