Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Det här är en parodi på filmen Troy. Vi (jag och V_IEES här på voodoo) gjorde den i samband med våran långfilm "pantade parodier 2" som aldrig fullföljdes, det är kanske inte våran bästa film, men än av de bättre, och en av mina personliga favoriter, keyingen är väl sådär, men det funkar :)

Format: Flash

Längd: 04:44 min.

Utrustning: Greenscreenstudio, Sony-dcr-hc-46e

ett riktigt svärd (oslipat) ett plastsvärd, diverse utklädsel,

blender 3d vegas 6.0

Genre: parodi

Länk:

(kanske inte finns på youtube när detta postas, 21:59 den 17 november 2007, men beräknas vara uppe om någon timme)

URL=http://img187.imagevenue.com/img.php?image=32758_vlcsnap-413398_122_473lo.JPG]http://img187.imagevenue.com/loc473/th_32758_vlcsnap-413398_122_473lo.JPG[/url]http://img175.imagevenue.com/loc666/th_32763_vlcsnap-414740_122_666lo.JPGhttp://img106.imagevenue.com/loc1120/th_32765_vlcsnap-414845_122_1120lo.JPGhttp://img28.imagevenue.com/loc985/th_32766_vlcsnap-415183_122_985lo.JPG

http://img19.imagevenue.com/loc1120/th_32777_vlcsnap-415601_122_1120lo.JPG

Postad
Det finns ingen textad version så man kan uppfatta vad skådespelarna säger?

Den kändes väldigt intern...

/KN

Nej tyvärr, tycker du den var intern? på vilket sätt, tycker det är ganska normal svenska... dock lite gammelsvenska på grund av när historian utspelar sig...

Det finns ingen textad version så man kan uppfatta vad skådespelarna säger?

Den kändes väldigt intern...

/KN

Nej tyvärr, tycker du den var intern? på vilket sätt, tycker det är ganska normal svenska... dock lite gammelsvenska på grund av när historian utspelar sig... men du kan få replikerna skrivna här:

Akilles, se!

Troja, må gudarna vara med oss i detta slag

Jo, men eftersom du är en halvgud borde gudarna vara på vår sida

Jaa...

Njaa... eller kanske inte

Det är nog ett av gudarnas practical jokes

Akilles kommer du inte?

Varför skulle jag strida mot agamemnon, det enda han vill ha är ära, varför skulle jag strida för agamemnons ära?

Då får väl striderna starta utan dig

Akilles, du kom

Ja jag är akilles och jag kom... (dåligt försök att ljuga)

Där är hektor trojanernas största kämpe, du tar honom

(akilles är död) du är inte akilles, du är akilles bror

Akilles, det är en sak, vi trodde du var ute i kriget, det var din bror,

hektor, han mördade honom.

mördade dom min bror jag ska hämnas på dem nu är det personligt

odeseyss (stavning?) kan du inte komma på ett sätt hur vi kan ta trojanerna

Hmm.. jaa.. låt mig tänka preamos, trojanernas kung, han gillar hästar inte sant,

aldeles korrekt

särskilt hästar

jag tror jag har en idé, en bra idé

hör mig skåda denna varelse den är byggd utav akilles och mig och den ska hjälpa

oss inta troja

skåda denna trä... (folkmassa) ÅÅSNNAA åsna... åsna...

Ja det var tänkt att det skulle vara en häst iallafall men kanske jaa... nej.. ja! skåda denna träåsna!

mina mannar, vi är nu påväg in i troja, ni ser det på er högra sida

kom ihåg att ni måste vara tysta, jag hör er inte! kan ni vara tystaaa?

Postad
verkar ju början på nåt bra. mycket effekter som du lyckas med ibland. ibland misslyckas. har inte sett filmen Troja. Dåligt ljud.

/nils

Tackar så hjärtligt för kommentaren Jernby :) jag håller faktist med helt och hållet :)

Postad

Hej

Skådespelarna var inte så trovärdiga och det var en hel del grejer som såg ut som ögonkontakt med kameran.

Även om det var en parodi och den förmodligen är gjord utan budget, så hade Ni kunnat se till att träd och grönt gräs syntes. Istället filma på ett grustag, sandtag/grop eller annan ställe där den Svenska känslan förvinner mer. Eftersom ni var utklädda och sminkade samt hade rekvista för att göra det hela mer trovärdigt så kunde den punkten förstärka allt lite till utan inköp.

En eller ett par panoreringar under fighterna hade väl vart på sin plats. Samt fler vinklar under dialogerna, kräver varken pengar eller speciellt mycket tid.

4 minuter och 28 sekunder in i filmen så finns en sekvens när fokus är på en pil och i bakrunden slåss man. Man kan även höra "krigs" ljud i bakrunden. Den seknensen här fin och helt o.k.

Postad
Hej

Skådespelarna var inte så trovärdiga och det var en hel del grejer som såg ut som ögonkontakt med kameran.

Även om det var en parodi och den förmodligen är gjord utan budget, så hade Ni kunnat se till att träd och grönt gräs syntes. Istället filma på ett grustag, sandtag/grop eller annan ställe där den Svenska känslan förvinner mer. Eftersom ni var utklädda och sminkade samt hade rekvista för att göra det hela mer trovärdigt så kunde den punkten förstärka allt lite till utan inköp.

En eller ett par panoreringar under fighterna hade väl vart på sin plats. Samt fler vinklar under dialogerna, kräver varken pengar eller speciellt mycket tid.

4 minuter och 28 sekunder in i filmen så finns en sekvens när fokus är på en pil och i bakrunden slåss man. Man kan även höra "krigs" ljud i bakrunden. Den seknensen här fin och helt o.k.

Tackar så mycket för kommentaren, vad gäller det med att filma på ett grustag eller liknande var det något vi tänkte över men vi kom inte på något sådant ställe att filma på.

tackar återigen för kommmentaren

Postad

Om man bara är två man inblandade i filmen, vilket var fallet här, så är det ganska svårt att göra panoreringar och kamerabyten om båda inblandade måste spela i filmen, särskilt om man bara hittar ett ställe att ställa upp kameran på så att den kommer i rätt höjd eller liknande.

Nej tyvärr, tycker du den var intern? på vilket sätt, tycker det är ganska normal svenska...

Jag tror att det Beta75 menade med att man inte uppfattade vad skådespelarna sade var att ljudkvaliten är kass så att det knappt hörs vad vi säger i över huvud taget, inte att det är något fel med svenskan.

Postad
Ok, bör börja med att förklara att jag var en utav de som gjorde filmen..

läs min text nogrannare så ser du att det framgår där.

Om man bara är två man inblandade i filmen, vilket var fallet här, så är det ganska svårt att göra panoreringar och kamerabyten om båda inblandade måste spela i filmen, särskilt om man bara hittar ett ställe att ställa upp kameran på så att den kommer i rätt höjd eller liknande..

*klappar händerna* :D

Jag tror att det Beta75 menade med att man inte uppfattade vad skådespelarna sade var att ljudkvaliten är kass så att det knappt hörs vad vi säger i över huvud taget, inte att det är något fel med svenskan.

Otydligt sagt?!

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...