Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag vill köpa en HD kamera och jag är lite osäker i val mellan HVX200 och XH-A1. Jag vet att XH-A1 har bättre "low-light performance" men i andra sidan HVX200 kan spela in i olika frame rate. Vilken rekommenderar ni? HVX200 är dyrare specialt när man lägger till P2 card pris (~8000:- per 16Gb) men i andra sidan tape kommer att bli föråldrad i framtiden.

Postad

med hvx200 kan väll spela in på dvband också. Så där kan du ju välja vilket du har råd med för stunden. Du kan ju köra dvband till att börja med, när du provar kameran, och sen när du ska köra på riktigt så kör du P2 korten. De, sjunker säkert rätt mkt i pris den närmaste tiden också.

Postad

aha, där ser man. Ja då blev det ju en annan femma. Men de där P2 korten, kan man väll använda hur många ggr som hällst? då behövs det ju bara ett eller kanske två till en början, sen när de sjunker i pris så kan man köpa fler, fast är nog ändå rätt mkt pengar.

Postad

Sonykameran kommer säkert att bli tuff för Panasonic - framförallt som om korten får tillverkas av vem som helst. Panasonicen har fortfarande, i teorin, bättre färger eftersom den har 4:2:2. Å andra sidan pixelshiftar och stretchar den bilden rätt ordentligt för att nå sin upplösning vilket inte Sony gör.

Slutförde just en reklamfilm (helt i green screen) filmad i 720 50P med storebror Panasonic HPX500 (2/3 ccd och Fujinons HD glugg) och även om det var bra, var det lite strul med pixlighet i diagonala linjer. Det har jag inte upplevt att ex Canons XL H1 ger om man spelar in som uncompressed via SDI rakt in i datorn.

Ska bli riktigt intressant att se en test/prova själv när Sonyn kommer. Har lite testbilder från Sony'n här och det ser jäkligt bra ut (kan tyvärr inte lägga ut exempel).

/Max

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...