DiesL Posted November 12, 2007 Posted November 12, 2007 Gå filmen "Il Capitano" o få tag på? Nån som vet nåt om denna film? Tack på förhand 0 Quote
John Posted November 12, 2007 Posted November 12, 2007 Hehe, jopp det är en riktig film.. Jan Troell för att vara hellt exakt.. Vet faktiskt inte alls vart man kan få tag på den.. 0 Quote
DiesL Posted November 12, 2007 Author Posted November 12, 2007 Den är verklighetsbaserad, ja. 0 Quote
gorse Posted November 12, 2007 Posted November 12, 2007 Bor du i Stockholm? http://www.biblioteket.stockholm.se/default.asp?id=8227&extras=314111%2FID Ville du köpa den? http://www.lovefilm.se/film/47274-Il+Capitano.do Verkar inte släppt ännu. Edit: Den verkar funnits till försäljning på VHS men aldrig på DVD om man får tro google. Kolla på biblan om de har den. Åtminstone i min lokala bibliotek har en massa film för hemlån. Borde finnas. 0 Quote
DiesL Posted November 12, 2007 Author Posted November 12, 2007 Så den är mer eller mindre omöjlig o få tag på? Köpes alltså. VHS eller DVD kvittar. 0 Quote
gorse Posted November 12, 2007 Posted November 12, 2007 Jag fattade inte vad det var för film först. Nej, ny kan vara svårt. Men lovefilm har den på annons i alla fall. Det var ju en rätt kritiserad film när den var ny. Som jag sa, kolla på biblan också. Jag skall kolla på min lokala bibla nästa gång jag går dit. Du kan ju fråga också, det finns ju fjärrlån. Funderar på att om det kan vara så att man håller lite på utgivningen till hänsyn till de anhöriga? Jag kommer ihåg att det var mycket rabalder. 0 Quote
nisse Posted November 12, 2007 Posted November 12, 2007 Tycker Sverige är ganska dåliga på att släppa kvalitativa dvd-utgåvor på svenska filmer överlag - oavsett om det handlar om klassiker eller moderna klassiker osv. Det är väldigt dåligt att många av Jan Troells och Bo Widerbergs filmer inte finns utgivna – visst de dyker väl upp nån gång på TV (och även på Cinemateket och vissa kanske finns på VHS) men man borde kunna hyra dem alla fall på DVD. Förstår att det kanske inte finns någon jätte stor efterfrågan men oavsett det är det en skyldighet att en stor del av "svensk filmhistoria" borde finnas utgiven på DVD... Har länge velat se Troells Här har du ditt liv (1966) och Ingenjör Andrées luftfärd (1982) – tillika Widerbergs Ådalen 31 (1969). Man blir ju närmast tvungen att hitta andra sätt att se dessa filmer på – hm, hm… De bästa dvd-utgåvorna på Bergmans filmer är ju från USA eller Storbritannien. 0 Quote
John Posted November 15, 2007 Posted November 15, 2007 JA svenska utgivare suger verkligen på bra, kvalitativa utgåvor av Svensk film. Word! 0 Quote
Recommended Posts