Jump to content

Recommended Posts

Posted

Tjena alla ! Jag är en fjortåring som är väldigt intresserad av film och allt som berör det osv. Jag ska praoa om några månader så jag vill vara ute i god tid med att hitta en sådan. Problemet är vart man söker prao plats. Jag är ute efter ngn praoplats på ngt film produktions bolag eller ngt annat, tex hjälpa till under film inspelning eller ngt liknande. Men vart söker man och vart ska man vända sig för att hitta en sådan här paro plats som jag eltar efter??

tack på förhand!!

Posted

under produktioner så är alla väldigt upptagna. därför vil man av två anledningar inte ha praoelever. den ena är som sagt att alla är väldigt upptagna och stressade så det är svårt att hinna med att ha någon man ska visa eller låta hjälpa till. Pga. detta tycker de att det inte är riktigt schysst mot praoen att bara få stå och titta på. sen är filminspelningar väldigt farliga platser att vara på och det är helt enkelt för farligt att ha barn/ungdomar på inspelingen utan att ha någon som är ansvaig för dem. jag skulle föreslå att du hör av dig till SVT eller någon annan tv station och frågar om du får vara där. de har lite mer strukturerade arbetsplatser och där kan man få gå bredvid någon.

Lycka till!

Posted
under produktioner så är alla väldigt upptagna. därför vil man av två anledningar inte ha praoelever. den ena är som sagt att alla är väldigt upptagna och stressade så det är svårt att hinna med att ha någon man ska visa eller låta hjälpa till. Pga. detta tycker de att det inte är riktigt schysst mot praoen att bara få stå och titta på. sen är filminspelningar väldigt farliga platser att vara på och det är helt enkelt för farligt att ha barn/ungdomar på inspelingen utan att ha någon som är ansvaig för dem. jag skulle föreslå att du hör av dig till SVT eller någon annan tv station och frågar om du får vara där. de har lite mer strukturerade arbetsplatser och där kan man få gå bredvid någon.

Lycka till!

SVT svarade inte mig :( hoppas det går bättre för dig

Posted
Nöj er inte med ett sketet mail! ring och prata med dem, skirv post eller åk dit och fråga! man måste ligga på som fan för annars skiter dom i det!

hmm... skulle nog gjort det medan jag kunde, har redan en tillägnad plats nu :( men det är ett tips till den andra killen!

Posted

Erbjud dig att hjälpa till med sådant som vem som hellst kan göra, bära prylar, riva rekvesita, koka kaffe och hämta vatten till skådespelare, köpa batterier eller vara trafik/publik-vakt, vad som hellst. En mindre runner typ. Behövs ju inte alltid men visar att man är villig att göra vad som hellst för att bara få vara på plats och titta på och lära sig något. Sen kanske man inte alltid kan vara på inspelningsplats men tyvärr får man lixom börja längst ner...