Jump to content

Recommended Posts

Posted

Tjo!

Jag är överlycklig att min arbetsgivare lät mig få en licens av CS3 Masters Edition men det är så mycket nytt som jag behöver lära mig. Hoppas ni har tålamod med mig även i andra trådar och frågor. Observera att jag är en noob men jag kan P 1.5.

Jag har tidigare använt Premiere Pro 1.5 och där var det bara att skaffa sin MPEG licens och sedan välja "Export to DVD". Riktigt så enkelt verkar det inte vara i Premiere CS3 så jag behöver er hjälp. Hur gör jag för att få ner en fil till DVD?

Ha det bäst!

Posted
I CS3 bränns DVD i Encore som ingår i ditt "programpaket".

Mvh

Joel.N

Så jag öppnar projektet i Encore och där finns en export to DVD. Är lite packad nu så test får vänta.

Tack för hjälpen!

Posted

Nu är jag inte lika lycklig längre. Encore får XP att krascha. Fick köra 2 ominstallationer av XP innan ens Encore ville öppnas. Nu öppnas det och jag kan köra det några minuter innan det stänger ner. Jag möter visserligen precis minimikraven men andra program som Premiere fungerar flytande så länge jag inte planerar att redigera en långfilm.

Utan Encore måste jag tråkigt nog återgå till Premiere 1.5 och det känns inte särskilt bra.

Någon som vet vad jag behöver göra?

Posted
...Jag möter visserligen precis minimikraven...

Någon som vet vad jag behöver göra?

Då låter det som att en uppgradering av datorn är det du behöver göra, om du vill köra CS3.

Posted

Premiere och After Effects kräver mer av burken än Encore men de funkar kalas så jag har svårt att se det som problemet men det kan mycket väl vara så. Nåja får väl installera om XP igen och köra gamla versioner till jag finner en lösning för just nu har jag inte råd med ny moderkaka, CPU, minne och grafikkort.

Posted

Låter helt crazy - har du möjligen AMD processor..? Rent teoretiskt ska du kunna ha alla i samtidigt om nu Encore CS3 vägrar fungera i din burk (dvs Master Collection och Encore modell äldre).

/Max

Posted

Ja, jag har en AMD på 1,8 Ghz. När det gäller äldre så har jag inte licens på CS2 Jag har bara Premiere Pro 1.5 där export to DVD finns inbyggt samt Photoshop CS2. Ska jag ha hela CS2 måste jag göra en fuling och det vill jag inte i det här fallet.

Jag har bara svårt att förstå varför XP kraschar av just Encore. Jag har fått det att funka på sämre burkar på jobbet. Jag måste ha någon hårdvara som inte CS3 gillar.

Nåja, tack för er hjälp. Jag få forska vidare eller ge upp.

Posted

Rabla det viktigaste:

Har du sett till att uppgradera till Encore 3.01?

Vilken XP version?

Vilken Quicktime version?

Vilket grafikkort och vilken driver (testa senast möjliga)?

Du har rätt i att startar PPro CS3 så bör Encore starta - de har i princip samma komponenter.

/Max

Posted

Adobe updater startade direkt efter installationen så det antar jag.

XP Pro SP2 SE

Har just nu ingen quicktime då jag inte hunnit få ordning på burken men innan kraschen var den kanske en månad gammal (player).

Grafiken är ett billigt Radeon 9700 Pro.

Posted

Encore startar lite olika delar av QT eftersom Encore kan hantera QT-filer. Och just QT7.2 hade en del spökerier för sig - dock främst på Mac.

Men det är ändå skumt... ngt felmeddelande eller bara "crasch to desktop"?

/Max

Posted

Inga felmeddelanden. 2 gånger kraschade det hela windows men nu kan jag öppna det och köra det olika antal minuter innan det bara stängs ner. Jag har kört reparera ett par gånger för att vara säker på att inte installationen blivit fel vilket den blev ett par gånger på jobbet. Jag har hittils installerat CS3 på 13 burkar på jobbet, 29 kvar, på en burk blev felmeddelandet att licencen var ogiltig på samtliga program och på 2 installerades inte alla program så installationsprogrammet verkar inte helt hundra.

Posted

Tack för att ni försökte. Kör nu Premiere Pro 1.5 igen då det är det enda programmet jag har som exporterar till DVD. Jag hoppas få lära mig AE men det lär dröja ett tag då jag inte har någon personlig användning av det i jobbet och privat är det värdelöst då min burk inte vill ha encore.

Sköt om er och avsluta denna tråd.