beta75 Postad 8 november 2007 Postad 8 november 2007 Jag har ett klipp där ljudet är fångat som stereo. Går det att konvertera det till två mono-kanaler eller måste man välja det redan vid capture? Hur jag än gör så kan jag inte markera endast den högra eller vänstra kanalen. Jag har letat i hjälpmanualer och på internet men hittar inget svar på min fråga. Tacksam för hjälp. /KN 0 Citera
ChrisSFP Postad 8 november 2007 Postad 8 november 2007 Finns en knapp till höger ovanför timelinen, link selection tror jag den heter 0 Citera
beta75 Postad 9 november 2007 Författare Postad 9 november 2007 Den knappen hjälper inte i Stereo-klipp. Höger och vänster är sammansatta ändå. /KN 0 Citera
Eibon Postad 9 november 2007 Postad 9 november 2007 hmm shift L eller nåt? eller det kanske var för att koppla lös bild o ljud...så längesen ja använde fcp 0 Citera
beta75 Postad 10 november 2007 Författare Postad 10 november 2007 shift-L är samma som tipsades om ovanför som inte funkar. /KN 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.