Jump to content

Recommended Posts

Posted

Såg som hastigast en repris på Film eller vad det heter, det med Ronny på TV8. Där visades klipp ur homecoming som handlar om soldater som dött i irakkriget som vaknar upp som zombies. Deras mål är att rösta bort den republikanska regeringen.

Hittar inget på imdb och lite duttigt på google, finns den att köpa någonstans eller någon som har lite relevant info?

Jag vill veta lite mer :)

/j

Posted

jag kan rekommendera John Carpenters inlägg i första säsongen av serien, Cigarette Burns. Visst, det är lite som en 9nth gate där boken istället är en film (Satans bok som släpper in ondskan i världen), korsat med hans egna In The Mouth Of Madness (där en bok gör alla som läser den till raving lunatics)... Men den är i mina ögon riktigt bra;) Jag älskar när Johnny Snickare utforskar de mer bissarra och skumma sakerna i världen... hans skräckfilmer är dock ofta rena sömnpillren för mig...

avsnittet Jenifer hade sina stunder den också...

men den sämsta av de tre filmer jag sett i serien är i mina ögon Imprint av Takashi Miike... där var det mer som en fan-film gjord med skådisar som jobbade mer med det engelska uttalet än sitt skådespel. Plus att storyn var lite väl run-of-the-mill Miike... det sämsta från den japanske gore-mästaren jag har sett hitintills... Dead or Alive, som skrämmer iväg de flesta som jag känner, var iallafall fantasifull även om jag inte vill se den igen. Nä Miike är verkligen "Hit or Miss"...

bara mina tankar om några bidrag i serien... sitter just nu och väntar på att få se Carpenters andra inlägg, Pro Life...