Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

filmade lite med pd170 förra veckan och jag var inte imponerad av bildkvaliten. Känns som det har hänt mycket på det området på senare tid. Min lilla HV20 levererar så mycket bättre resultat tycker jag.

/kn

Postad

jo, va lite pga micen jag blev sugen, för det gör ju att resten nog är värt 10k, eller mer. Har mailat med snubben, men verkade vara ngn surgubbe, så får se.

har en canon xl1s på g, för 10k, vad tror ni om det? Är det prisvärt?

Postad

Jag säger så här. Köp en Hv20 och gör en 35mm adapter. sedan kan du köpa en röde mic eller vad du nu än vill ha. bättre pris, bra bildkvalite osv. vad mer kan man önska sig :) du checkar ju redan "hur man bygger en 35mm adapter" tråden så det borde klarna lite, annars så lägger man väl upp lite bilder, hur man gör osv. (och ja är absolut inte händig)

canon xl1s är en mycket bra kamera i sig, har aldrig filmat med den men alltid velat ha en. om du känner för det så kör på den. kolla hur många timmar han/hon har kört kameran osv.

Postad
Jag säger så här. Köp en Hv20 och gör en 35mm adapter. sedan kan du köpa en röde mic eller vad du nu än vill ha. bättre pris, bra bildkvalite osv. vad mer kan man önska sig :) du checkar ju redan "hur man bygger en 35mm adapter" tråden så det borde klarna lite, annars så lägger man väl upp lite bilder, hur man gör osv. (och ja är absolut inte händig)

canon xl1s är en mycket bra kamera i sig, har aldrig filmat med den men alltid velat ha en. om du känner för det så kör på den. kolla hur många timmar han/hon har kört kameran osv.

Jag förstår dina tankegångar, jag hade även dom funderingarna. Men jag är inte så sugen på HD, plus att jag vill ha mer manuella inställningar. Så det blir lite mer på riktigt. Man måste väll kunna bygga ngn form av 35mm adapter till en xl1s, som man sätter mellan linsen och kameran?

HV20 är ju ock jädrigt smidig.

Postad

Hittade inte annonsen...

Några orsaker:

* Varan är redan såld och annonsören har tagit bort annonsen.

* Kontrollera länken. Om du klickade på länken i ett mejl, kontrollera att länken inte kapats.

* Om du just lagt in eller ändrat den här annonsen, kom ihåg att det kan dröja en halvtimma innan den visas.

:( :( :(

Postad
Hittade inte annonsen...

Några orsaker:

* Varan är redan såld och annonsören har tagit bort annonsen.

* Kontrollera länken. Om du klickade på länken i ett mejl, kontrollera att länken inte kapats.

* Om du just lagt in eller ändrat den här annonsen, kom ihåg att det kan dröja en halvtimma innan den visas.

:( :( :(

Den verkar vara borta.

Jag kom fram till att jag inte ville ha det där paketet, mest för han va så fruktansvärt otrevlig. Då tappar man suget. Måste ut och leta igen, finns dock int så många bra kameror på begmarknaden.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...