Jump to content

Ny filmkamera, Tips ?

Deadrise

Recommended Posts

hejsan.

mitt film-intresse har ökat den senaste tiden enormt, och jag har faktiskt bestämt mig att jag är såpass seriös att jag borde köpa en filmkamera.( körde med... ehhrmm... mobilen innan )

jag ska absolut inte ha någon riktig proffskamera, riktar in mig på en filmkamera i prisklassen runt 4-5000.

har ni några heta tips ?

tack på förhand, / D

Beganad gs400/500 är nog de bästa du kan få för de pengarna, har själv en gs500 och är sjukt nöjt, klarar greenscreen material underbart och ger faktist riktigt finna bilder ute. Är en 16:9 kamera, men de är väl de man anväder idag, iaf jag så de passar mig skitbra (Finns 4:3 också men displayen är 16:9)

Och en en gång VIDEOKAMERA!!!!!. Film kamera är Analog och spelar in på FILM, FILM och FILM.

Videokamera spelar in på digital media! Så som DV-band (digital video band tror jag de står för) Och tex hårdisk/minneskort.

Så nu vet vi de en en gång.

Ändra rubriken annars tar jag mitt liv. Räknar ner tio....nio....åtta...sju...

Tala om vad du har för krav och vad du ska använda videokameran till till så kasnke vi kan assistera.

Mörkerfilmning, micingångar, stor zoom, liten, stor.. osv..

En eloge till att du orkar anmärka på det i tråd efter tråd. Varför inte bara inse att folk som aldrig har hållit på med film innan inte vet vad skillnaden är och bespara dej själv den där huvudvärken, det här är inte sista gången den där felskrivningen kommer kan jag lova;)

En eloge till att du orkar anmärka på det i tråd efter tråd. Varför inte bara inse att folk som aldrig har hållit på med film innan inte vet vad skillnaden är och bespara dej själv den där huvudvärken, det här är inte sista gången den där felskrivningen kommer kan jag lova;)

sex...fem...fyra....:e