Simon W Postad 14 oktober 2007 Postad 14 oktober 2007 Tänkte att man kunde lista sina favoritfilmer inom olika genres, med kort motivering. Många sköna tips kan säkert komma in... Särskilt till mig, som är så jäkla mainstream. ;) Mina bidrag: Favorit... ... Action: The Matrix. Snygg, mäktig och innovativ både vad gäller actionscener och story. ... Thriller: Seven. Smart, välspelad, snyggt foto, dröjer sig kvar. ... Drama: Gökboet. Underbart tight drama, med fina, tydliga karaktärer och starkt grundtema. ... Rysare: Alien. Genialiskt enkelt manus, genialiskt utfört. Mörkt och naturalistiskt. ... Komedi: A Fish Called Wanda. Toksköna karaktärer, rappt manus, Jamie Lee Curtis. ... Rom-kom: When Harry Met Sally. Underbar dialog, välspelat, smart, kul upplägg (tioårsintervallen). ... Äventyr: Star Wars (särskilt ep 4-6). Ja, storyn och effekterna är ju helt underbara! Det får räcka, för nu. 0 Citera
beta75 Postad 14 oktober 2007 Postad 14 oktober 2007 Några faviofilmer(utan rangordning): Apocalype now Redux Office Space Fear and loathing in Las Vegas A Clockwork Orange Amelie of Montmartre Fast det finns ju så mycket bra film... /KN 0 Citera
Swe__ Postad 15 oktober 2007 Postad 15 oktober 2007 ... Action: Fight Club - briljant manus, snyggt fotad, grymma skådisar osv. ... Drama: Garden State - jag gillar den här filmen starkt, bra tema. ... Skräck: Saw - Enda skräckfilmen som jag verkligen blivit rädd för. ... Komedi: Clerks II, kunde sagt någon av alla Pythonfilmer också men nu blev det Clerks. ... Rom-kom: Jadu, Amelie, räknas den som rom-kom? :P ... Äventyr: Interstate 60 - Har ni inte sett den så är den definitivt värd det. Shit, det är ganska svårt att genreplacera filmer också, men jag försökte iaf. 0 Citera
Eibon Postad 17 oktober 2007 Postad 17 oktober 2007 Action: Terminator 2 Thriller: Bird with the crystal plumage Drama: Le cercle rouge Rysare: Evil dead Komedi: Quest for the holy grail eller Spinal tap Äventyr: Raiders of the lost ark 0 Citera
Danell Postad 18 oktober 2007 Postad 18 oktober 2007 ... Action: The Matrix ... Thriller: Seven ... Drama: Amelie, Forrest Gump, Green Mile ... Rysare: Ringu ... Komedi: Hot Shots 2, Team America ... Rom-kom: Moulin Rouge (kanske inte komedi?) ... Äventyr: King Kong, Sagan om Ringen Skulle vilja klämma in Fight Club, men vet inte riktigt vart den passar. Sedan ärdet alltid grymt svårt att rangordna såhär. kommer troligtvis ändrat mig till imorron... 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.