Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej!

TITEL: Livets Ljus

SYFTE: Med den här filmen vill jag visa hur en olycklig människa kan bli lyklig och göra det han/hon vill ha genom att tro på sig själv och ha självförtroende.

BUDSKAP: Allt är möjligt

FORM: Spelfilm

MÅLGRUPP: Ungdomar/vuxna och även barn.

LÄNGD: 30 till 35 minuter.

Filmen handlar om en ung flickas liv som en handikapad. Hon bor tillsammans med sin mor och har inga särskilda närkompisar att umgås med. Det enda som hon har hemma och trötsar hennes ensamhet är en katt. Varje dag när hon kommer hem från skolan ger hon sig ut och går till en fotbollsplan och kollar på tonåringar som spelar fotboll där trots att hon inte gillar fotboll. Men varje dag som hon är ute är det någon som iakttar henne utan att visa upp sig.

Hon avundar andra och känner sig allid ensam och värdelös på grund av att hon sitter på en rollstol.

Men en dag blir det hela värre när hon plötslig känner sig förälskad i en kille som går på hennes skolan. Det är då som alla hennes inre kännslor rinner ut. Hon kan inte längre tåla alla dessa svårigheter i sitt liv särskild när hon inser att hon hade ingen chans för den stiliga killen. Och en dag bestämmer hon sig att begå självmord. Hon ville dränka sig själv i en sjö. På vägen råkade hon gå förbi den fotbollsplanen som hon brukade allti vara där. Därför ville hon stanna en liten stund för sista gången och titta på killarna som spelade fotboll där. Men för varje sekund som förflöt ville hon se mer på dem. Tills slutligen kom den personen som brukade alltid iaktta henne fram och pratade med henne.

Han var en trevlig kille som senare visade sig att även han var en gång handikapp. Han ville hjälpa henne att komma tillbaka till livet. Och ville visa den rätta vägen för henne. Han var som en ängel som medan livet var i sitt mörkaste och värsta sida i flickans liv kom och lyfte hennes hand att stå på sina egna fötter och leva i glädja och välstånd. Vilket hon verkligen gjorde på slutet.

Posted

Med ett grymt manus kan detta nog bli en mycket lyckad film. En bra idé du har där! Det hade ju varit coolt om killen som iaktar henne verkligen ÄR en ängel. Fast man visar aldirg det på duken...publiken får själv välja.

Posted
Med ett grymt manus kan detta nog bli en mycket lyckad film. En bra idé du har där! Det hade ju varit coolt om killen som iaktar henne verkligen ÄR en ängel. Fast man visar aldirg det på duken...publiken får själv välja.

hehe tack, tack för det. Jag hade faktiskt tänkt mig att visa killen som en ängel ur hennes perspektiv han kan vara en vanlig människa för vem som helst men just för henne är han en ängel som räddade hennes liv.

Posted
Nu ska vi inte förstöra en perfekt idé :P

Låter riktigt bra faktiskt :D

Varför hade det förstört det hela?

Jag personligen hade tyckt att det hade varit hur bra som helst. Film ska inte vara verkligt, film ska vara overkligt(till en viss nivå såklart). Som sagt hade det varit "coolt" om publiken själv hade fått en tankeställare. Men visst, det är ju bara vad jag tycker :)

• 3 weeks later...
Posted
Varför hade det förstört det hela?

Jag personligen hade tyckt att det hade varit hur bra som helst. Film ska inte vara verkligt, film ska vara overkligt(till en viss nivå såklart). Som sagt hade det varit "coolt" om publiken själv hade fått en tankeställare. Men visst, det är ju bara vad jag tycker :)

Jag har bestsämt mig och han ska vara en ängel och jag har valt en titeln till filmen. " Livets Ljus".