addel Postad 6 oktober 2007 Postad 6 oktober 2007 Hej jag håller på att redigera en film vi har gjort för ca 2 år sedan :D hursomhelst anänder jag mig av Adobe Premiere Pro och jag skulle vilja lägga ihop 3-4 st klipp i ett det är 3 personer som kommer från horisonten och går emot kameran detta upprepas ett par gånger från att personerna går ifrån höger till vänster om kameran och nu vill jag alltså lägga ihop detta så det ser ut som att det går flera st längs med horisonten mot kameran tack på förhand / addel 0 Citera
precision motion Postad 7 oktober 2007 Postad 7 oktober 2007 Har du använt stativ vid inspelningen av scenen? 0 Citera
johangustav Postad 7 oktober 2007 Postad 7 oktober 2007 gör klippen mindre så att du får plats att ha tre - fyra samtidigt, men det gör du enklast i AE, vet ej riktigt hur man gör det i premiere Pro, men jag har det så jag kan kolla upp det, om det va så du ville ha det, med att man gör klippen mindre som man gör i vissa filmer när de snakcar i telefon 0 Citera
Team_fagott Postad 7 oktober 2007 Postad 7 oktober 2007 cropa klippen i premiere och lägg dom i spåren rakt under varan. Jag förutsätter att du använde fast kamera, blädare och focus. 0 Citera
addel Postad 9 oktober 2007 Författare Postad 9 oktober 2007 "cropa klippen i premiere och lägg dom i spåren rakt under varan. Jag förutsätter att du använde fast kamera, blädare och focus." copa (kopiera) antar jag att du menar, hursomhelst testade jag detta men ingen hände bilden vart bara hackig men tre st personer till såg jag inte? 0 Citera
Joel.N Postad 9 oktober 2007 Postad 9 oktober 2007 Om du har tillgång till AE är detta en "barnlek" genom att du lägger klippen "ovanpå" varandra och maskar "ett streck" mellan personerna. Lycka till. Mvh Joel.N 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 9 oktober 2007 Postad 9 oktober 2007 copa (kopiera) antar jag att du menar Nej Cropa = Crop = beskära. Dra ned opaciteten på dina klipp och lägg dem ovanpå varann. På det sättet kan du lätt se hur du ska beskära bilden för att det ska se ut som att alla går i samma tagning. 0 Citera
addel Postad 10 oktober 2007 Författare Postad 10 oktober 2007 Jo jag har AE jag lyckades lägga klippan över varann och dra ner opacity så att jag kunde se genom men var ska jag klippa ska jag dela in bilden i tre delar om jag jag tre klipp och vad händer om personerna i ett klipp ta upp två tredje delar av bilden alltså att dom går in på delen där jag har klippt in Klipp 2 beskriv hur jag ska gå till väga. mvh/addel 0 Citera
Team_fagott Postad 10 oktober 2007 Postad 10 oktober 2007 Du får helt enkelt planera för det när du filmar, så att dom inte hamnar utanför det område dom ska vara på. Märk med tejk eller krita på mark/golv 0 Citera
addel Postad 10 oktober 2007 Författare Postad 10 oktober 2007 okej nu har jag cropad vad ska jag göra nu? det jag gjort hittils är att lagt tre st klipp under varann dragit ner opacityn så att jag ser vad jag håller på med sen har jag skapat ett adjusment layer, på det har jag cropat, vad ska jag göra sedan tacksam för svar mvh/addel 0 Citera
precision motion Postad 10 oktober 2007 Postad 10 oktober 2007 Adjustment layer?, vad ska du klippa i det för? Först kan du svar på om du användt fast kamera, alltså stativ. För det är lite onödigt att hjälpa dig om det visar sig att du inte haft det. 0 Citera
addel Postad 10 oktober 2007 Författare Postad 10 oktober 2007 det är aldrig onödigt att hjälpa en för man lär sig alltid något, och ja jag har använt stativ och fast kamera! så man ska inte ha ett adjustment layer? hur exakt är det exakt man ska göra /addel Fick det att fungera! tack för hjälpen mvh/addel (tråden kan låsas) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.