Jump to content

Recommended Posts

Posted

jag ska göra en video där jag går med kameran samtidigt som det är musik i bakgrunden.

jag vill att gången ska vara i takt och det är viktigt att varje taktslag blir i takt med varje steg.

Finns det något sätt i premiere att göra detta? Typ att man sätter markeringar vid varje takt på musiken och där man tar varje steg i filmen och sen bara kör ett kommando för att synka ihop dom genom att öka/sänka hastigheten på filmen?

Posted

Sätt ut markeringar i takt med musiken. finns i tidslinjen, sen får du synka för hand klippen där du har satt ut markeringarna.

Så vitt jag vet så finns inte något automatiskt kommando som synkar klipp som du är ute efter...

Du kan ju använda time-remapp och synka till dina markers...

Posted
Sätt ut markeringar i takt med musiken. finns i tidslinjen, sen får du synka för hand klippen där du har satt ut markeringarna.

Så vitt jag vet så finns inte något automatiskt kommando som synkar klipp som du är ute efter...

Du kan ju använda time-remapp och synka till dina markers...

Finns det något sätt att dra ut ett klipp i tiden via musen, istället för att använda speed/duration på varje klipp och gissa sig till hastigheten man ska ändra till?

Posted
Finns det något sätt att dra ut ett klipp i tiden via musen, istället för att använda speed/duration på varje klipp och gissa sig till hastigheten man ska ändra till?

Använd Rate Stretch Tool.

Posted
Använd Rate Stretch Tool.

finns det något sätt att använda den för att göra ett klipp kortare och ett klipp längre samtidigt, eller måste man hacka upp klippen, göra ett kortare och sedan det andra längre?

Posted
finns det något sätt att använda den för att göra ett klipp kortare och ett klipp längre samtidigt, eller måste man hacka upp klippen, göra ett kortare och sedan det andra längre?

Ett klipp i taget, hur skall den annars veta hur kort klipp 1 skall vara och hur långt klipp 2 skall vara? :)

Posted
Ett klipp i taget, hur skall den annars veta hur kort klipp 1 skall vara och hur långt klipp 2 skall vara? :)

man har tre klipp-punkter

början på första, punkten mellan första och andra och i slutet på den andra

sen så drar man mittenpunkten. drar man den till höger så blir det tidigare klippet långsammare och det senare klippet snabbare, drar man den åt vänster så blir det tvärt om

Posted
man har tre klipp-punkter

början på första, punkten mellan första och andra och i slutet på den andra

sen så drar man mittenpunkten. drar man den till höger så blir det tidigare klippet långsammare och det senare klippet snabbare, drar man den åt vänster så blir det tvärt om

Men hur gör du då om båda klippen skall bli snabbare, eller om båda klippen skall gå lite långsammare?

Hursomhelst, det går inte att går det du vill. Du får göra det klipp för klipp. :)

Posted
Men hur gör du då om båda klippen skall bli snabbare, eller om båda klippen skall gå lite långsammare?

Hursomhelst, det går inte att går det du vill. Du får göra det klipp för klipp. :)

i min underbara lilla värld så går inte det på sättet jag tänkte.

jag tänkte helt egoistiskt för just mitt problem :D

tack ska du ha för dina svar iaf!!