Jump to content

Hur gör jag två vob-filer till en (1)?

saw

Recommended Posts

Jag håller på att digitalisera mina gammla dubbel8 filmer. Jag gjorde på det mest primitiva sättet jag vet, körde projector mot en filmduk, och spelade in det med en vidio-kamra sammtidigt. Eftersom en av filmerna var ganska lång ca 28 min, så dellade mitt mjukvaroprogram upp filmen i två delar. Trodde inte att det skulle möta några problem.

Har nu editerat den i Adobe Premiere Pro 2.0 , Jag "brännde" den till en katalog, och fick då två vob-filer, jag skulle ju vilja haft den till en.

Hur kan jag fixa så att det bara blir en vob-fil?

Tack beta75, men då måste jag fråga igen.

Då jag har gjort ett antal mindre filmer, så hadde jag tänkt att bränna detta med Nero, och då få en "länk" till varje film, kan jag göra det med iso också?

Antar att du menar länka samman flera klipp på en och samma skiva med ISO ?

Tack beta75, men då måste jag fråga igen.

Då jag har gjort ett antal mindre filmer, så hadde jag tänkt att bränna detta med Nero, och då få en "länk" till varje film, kan jag göra det med iso också?

Om du vill göra en DVD med flera filmer på så ska du göra en dvd-meny. Den går att göra i vissa versioner av nero.

Starta "Nero start smart" och välj det alternativet som passar bäst. Filmerna behöver inte vara i vob innan utan det funkar med avi. Nero kodar då om filmerna till en vob-fil som är uppdelad i 1024 mb stora delar.

Lycka till

/KN