Jump to content

Recommended Posts

Posted

Onehit, Fist & Smokie Joe (45 min)

Vi var tre 16-åriga killar med en kamera i en stuga i ödemarken, utan pengar och med endast fem dagar på oss mellan jul och nyår. Resultatet har som ni förstår sina brister (bl.a. improviserad dialog på halvdålig engelska). Men jag tycker att storyn håller än om ni lyckas ta er igenom den! Jag kan utlova en twist mot slutet som ni troligtvis inte såg komma.

Synopsis: Smågangstrarna Onehit, Fist & Smokie Joe slåss mot mystiska kloner i en stuga långt ute i ingenstans.

http://www.malema.se/ofasj.wmv

http://www.youtube.com/watch?v=xpLB4QRDz5g

http://www.malema.se

http://www.malema.se/ofasjvoodoo2.jpg

http://www.malema.se/ofasjvoodoo1.jpg

http://www.malema.se/ofasjvoodoo3.jpg

Format: WMV (alt. flash på youtube)

Längd: 44 min 23 sek.

Storlek: ca. 173 MB

Utrustning: Någon Panasonic DV-kamera, Final Cut Pro

Posted

Jag har bara sett den korta delen på youtube än så länge men jag tycker att det va bra det jag såg, bra timing, bra foto, sköna killar, inte allt för dålig engelska faktiskt. Kanske aningen för mycket vidvikel hela tiden, skulle va skönt att switcha lite mer mellan olika brännvidder. Men ni har helt klart talang, fortsätt såhär så kommer ni nog göra mycket bra filmer i framtiden, ska kolla på resten nu.

Posted

måste säga att det var en riktigt skön rulle, såg också bara youtube varianten, men få se ikväll efter jobbet om man kan ta ner den långa.

keep up the good work boys!

Posted

Kul att ni gillar den!

Hela filmen ligger på youtube. Sök på "Onehit fist and Smokie joe" eller klicka på min profil (på youtube, skynyrd84) så hittar ni de andra delarna. Angående vidvinkeln så håller jag med, men jag har för mig att vi var så lyckliga när vi hittade en vidvinkellins i kameraväskan att vi aldrig tog av den igen =).

Tack för responsen!

Posted

hehe ni verkar gilla att låta era filmer utspelas en liten,liten bit tillbaka i tiden :P

ganska mycket Starsky and Hutch över det, riktigt grym scen när man ser hans fot trampa på ölburken! lite långtråkiga scener ibland, skulle blivit mycket coolare med ljudeffekter, dvs musik-effekter som ofta finns i actionfilmer när de kommer på någonting, eller för att illustrera känslor. Men när den väl började och klonerna kom in i bilden blev det mer intressant, riktigt coolt! fist snackar så skönt "...and stuff" hehe :P

mycket coolare mynningslågor nu än i förra filmen jag såg som ni gjorde, dock gillar jag fortfarande inte ljudet, det låter för lågt, ungefär som min luftpistol."this "pretty bloody stuff" hahaha! "svabbsaken" Fist är asgrym! "sticky and stuff" hehe. nej nu måste jag snart sluta citera Fist! "Im so smart" hahahaha!! översättningen från "bitch" till "kvinna" var ju lite skum... och så stavas ju inte rykte "ryckte" ryckte är när du i imperfekt rycker/rycker i något. äsch stavas inte heller "äsh" men nu ska jag inte märka fler ord. "Is this guy taking LSD or what" hahaha. Den där konstiga portalen skulle ni nog satsat på att blurra lite i kanten för det såg inte så bra ut som det var. "bastard-wannabes" den här filmen har riktigt många sköna repliker måste jag säga! det såg väldigt knäppt ut när Onehit laddade geväret genom att bryta pipan utan att sätta i ett skott, och hela geväret kändes väldigt luftgevär. Och så hade ju Fists klon inget blod, fast jag vet inte om de var tanken. Den vita texten vblev nästan oläslig i vissa snöscener. Jag kan ju säga på en gång att dehär killarna har inget vapenvett :P :D bara ett ord jag måste säga till om "bytade" ?! vad är det för ett jävla ord?! "im perfec... i mean i kill clones and stuff" :P skotten i sista scenen låter iallafall bra "varitt" upprepas två gånger istället för att skriva varit, därför påpekar jag det trots att jag inte skulle märka fler ord. Den här filmen har riktigt sköna vändningar! "före" inte "förre"

Kortfattat: Riktigt skön film, sköna vändningar, lite väl många stavfel, men en av de bättre filmerna på voodoo! jag säger som Aengus " keep up the good work guys!"

och sen måste jag ursäkta för alla skrivna skrattljud som "haha" och "hehehe"

men de passade så bra i sammanhanget. Cool film, helt klart!

//Nicke

Posted
... Nå?

Har inte hunnit se hela an, men som andra sagt. For mycket av det goda, dvs vidvinkel. Finns manga stallen dar "krympt" bild skulle fa saker mer intressant och saker att ga snabbare, liksom dar det enda viktiga e att man ser en snubbe gar ut eller in genom en dorr osv, man behover inte se hela jordgloben bakom liksom, dvs for mycket onodig info kommer med vidvinkeln. Lagg pa widescreen-matte efter color correction, nu sa e sjalva "sv'a'rtan" grablaskig. Annars sa e det som alltid med dina filmer, bra atmosfar, och de e faktiskt nastan det enda viktiga.

Engelskan - Jag vet inte an, jag e ganska svarflortad, men den e inte dalig.

Posted
Har inte hunnit se hela an, men som andra sagt. For mycket av det goda, dvs vidvinkel. Finns manga stallen dar "krympt" bild skulle fa saker mer intressant och saker att ga snabbare, liksom dar det enda viktiga e att man ser en snubbe gar ut eller in genom en dorr osv, man behover inte se hela jordgloben bakom liksom, dvs for mycket onodig info kommer med vidvinkeln. Lagg pa widescreen-matte efter color correction, nu sa e sjalva "sv'a'rtan" grablaskig. Annars sa e det som alltid med dina filmer, bra atmosfar, och de e faktiskt nastan det enda viktiga.

Engelskan - Jag vet inte an, jag e ganska svarflortad, men den e inte dalig.

Man tackar

Fortsätt kolla, jag vill veta om du kunde gissa slutet som vanligt ;)