Arclight Postad 20 september 2007 Postad 20 september 2007 Tjena. Undrar hur man går till väga för att fota rakt in i datorn, och då menar jag så att bilden kommer upp direkt. Ugnefär som dem kör på modelltagningar och sådant etc. Jag vill få in den i Photoshop direkt kanske, de borde ju finnas stöd för sånt där. I vilket fall som helst, är tacksam för svar ! 0 Citera
Octavianus Postad 20 september 2007 Postad 20 september 2007 vet inte riktigt vad du menar, men tryck på print scrin knappen (nästan längst upp till höger på tangentbordet) sen går du inte i PS och tar klistra in, woala där är ditt skrivbord. Vet inte hur man gör på mac dock. 0 Citera
beta75 Postad 20 september 2007 Postad 20 september 2007 Vad har du för kamera och vilket operativsystem? /KN 0 Citera
Arclight Postad 21 september 2007 Författare Postad 21 september 2007 Har en EOS 350D, och sitter på både XP Pro 32-bit och Vista Home Premium 64-bit. Jag menar allstå att man kopplar kameran till datorn, och precis när man tagit bilden kommer den upp på datorn, allstå sekunden efter helt enkelt ! Om detta nu är möjligt, annars har väl jag sett fel. :P 0 Citera
simonrahnster Postad 21 september 2007 Postad 21 september 2007 Har du kollat på dom cd-skivorna som fäljde med kameran? 0 Citera
sound_front Postad 23 september 2007 Postad 23 september 2007 Har du kollat på dom cd-skivorna som fäljde med kameran? Vet inte med Canon 350D. Men jag vet att det följde med program just för sådanna funktioner till Min Nikon D80. Men 350D är ju inte riktiigt till för sådan användning så? men borde ju finnas något stort program för sånt. 0 Citera
beta75 Postad 23 september 2007 Postad 23 september 2007 Du behöver ett program som heter Eos Capture finns på canons hemsida och på din insallationsskiva till cameran. http://www.usa.canon.com/consumer/controller?act=DownloadIndexAct Annars kan du köpa tex capture one eller DSLR remote pro... /KN 0 Citera
ChrisSFP Postad 24 september 2007 Postad 24 september 2007 Följer med programvara till kameran för att göra det, gjorde en hd timelaps i helgen nämligen så är 100% säker att det fungerar. Du kan trigga manuellt eller via timer 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.