LastonFilm Postad 12 september 2007 Postad 12 september 2007 Vet någon ett bra program där man kan ladda in en bunt animationsbilder (jpeg) och sedan ställa in så att ett visst antal bilder spelas upp per sekund och till sist rendera ut bilderna till avi? 0 Citera
beta75 Postad 12 september 2007 Postad 12 september 2007 MPEG streamclip Döp dom bara i nummerordning och dumpa rubbet i programmets ruta. Exportera med de antal rutor/sec du vill. Gratis är det också. Finns till Mac och PC. /KN p.s. Jag har tipsat om detta programmet i massa sammanhang. Det beror på att jag använder det till ALLT. Känns som livet började den dagen jag hittade programmet. d.s. 0 Citera
vilcans Postad 12 september 2007 Postad 12 september 2007 VirtualDub klarar det, men jag tror inte med jpeg-bilder. (Man bör ändå inte använda jpeg för sånt.) 0 Citera
LastonFilm Postad 12 september 2007 Författare Postad 12 september 2007 VirtualDub klarar det, men jag tror inte med jpeg-bilder. (Man bör ändå inte använda jpeg för sånt.) okej, vilken filtyp ska man använda då? .png? Men är det inte sant att man kan konvertera bilder till video i adobe flash? eller är det bara jag som har drömt en vacker dröm? 0 Citera
Stefan_holst Postad 13 september 2007 Postad 13 september 2007 Adobe Premiere fixar detta och de gör nog vilket annnat redigeringsprogram som helst också. Bara det finns en nummerordning som beta75 skriver. 0 Citera
vilcans Postad 13 september 2007 Postad 13 september 2007 okej, vilken filtyp ska man använda då? .png? Men är det inte sant att man kan konvertera bilder till video i adobe flash? eller är det bara jag som har drömt en vacker dröm? Jag har för mig att VirtualDub är glad i Targa (.tga). Men starta programmet och se efter! Pröva att googla på "image sequence to AVI" och liknande om du inte är nöjd. Det finns massor av program som kan göra det. Inklusive alla redigeringsprogram. Vet inte om Flash grejar det dock. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.