Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ja... vad får man om man tar The Host, Nochnoi Dozor, en aning västerlandiserad kinesisk legend och blandar med en liten gnutta floppad Godzilla-remake? Jo något liknande detta...

http://www.apple.com/trailers/independent/dragonwarsdwar/DWARTrailer_lrg.html

Varifrån kom den? från ingenstans dök det helt plötsligt upp en drakfilm på någorlunda budget med asiatiska vibbar... har jag verkligen varit så mycket out of the loop?

Ser jävligt B ut... men någonting i mig säger att det här kan bli ytterst spännande;)

Postad

Såg den för någon dag sedan när jag surfade sci-fi. Den ser som sagt ganska B ut som du så träffsäkert säger. Effekterna ser lite toy story/dataspelsaktiga ut och det verkar vara lite problem med integreringen mellan CG och verkligt foto.

Men som du säger kommer jag antagligen att se den förr eller senare för den ser ju underhållande ut. :) Jag hade heller aldrig hört talas om den tidigare.

Postad

Det har legat en rätt cool trailer uppe på IGN sen i somras nån gång.

Dragon Wars (aka D-WARS) är en koreansk produktion. Den ser väldigt Boa vs Python ut, men verkar häftig. Hade varit kul att se den på bio men det lär ju inte hända i Sverige om den inte dyker upp på nån av de kommande festivalerna.

Postad

HAHA... boa vs Python... men denna verkar ju iallafall hålla det bilderna lovar (vart är apachehelikoptrarna och stadsstriderna i den filmen?;))

http://www.splashmovies.de/images/dvd_video_cover/2004/boa_vs_python_cover_gross.jpg

Java... Tyckte väl att jag kände Host-vibbarna alltigenom den där trailern...

Och angående den B-het som jag och de andra helt klart känner så är det ju ändå faktiskt så att man inte går på en kaiou-film för att se bergman... även om det så klart vore jävligt kul att se vad en sådan som Lynch skulle ha gjort med ett sådant koncept:p... eller... ja... vi har ju alltid Dune...:(

Postad

Det grymma med framsidan på Boa vs Python är att dom blurrat gatuskylten i förgrunden och helikoptern i bakgrunden så att det ska se ut som ett riktigt foto.

För då tror man mer att det är på riktigt! :e

Älskar taglinen också. DUELL DER KILLERSCHLANGEN!

"Killerschlangen" är för övrigt dagens ord.

Postad

ja... tänk vad roligt vad som hellst kan låta när man säger det på tyska:p

En vis man sa ju en gång i tiden: Who the hell would like to speak a language where each and every word sounds like a sentence to execution?";)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...