nostromo Postad 12 september 2007 Postad 12 september 2007 Jag undrar om det finns några - kanske 4-6 stycken - som håller på med långfilmsmanus och skulle ha lust att starta en manuscirkel i Stockholm. Man skulle kunna ses nån gång i veckan och läsa, ge varann feedback och sätta deadlines. Man skulle ju också kunna tänka sig att ha genomläsningar med skådisar och att filma scener för att se hur det ser ut. 0 Citera
vilcans Postad 12 september 2007 Postad 12 september 2007 Jag är naturligtvis intresserad, vettu! 0 Citera
StenR Postad 12 september 2007 Postad 12 september 2007 Jag är också intresserad, men har inte kommit så långt med mitt långfilmsmanus så att jag har något att läsa upp än, men räkna med mig om ni kommer igång. 0 Citera
odidoma Postad 7 november 2007 Postad 7 november 2007 Jag är helt grön men tror a´tt det skulle ge mycket, hur går det med idén? 0 Citera
andreas_eidhagen Postad 5 december 2007 Postad 5 december 2007 Hej, jag är väldigt intresserad av att delta i en manuscirkel. Skicka gärna ett mail om vad du hade tänkt dig. andreas@eidhagen.se /Andreas 0 Citera
Glorbon Postad 10 januari 2008 Postad 10 januari 2008 Låter väldigt trevligt. Jag håller på med ett långfilmsmanus och skulle behöva lite brainstorming. Dock så är jag bara 16 år, men det är väl kvaliteten som räknas :P 0 Citera
StenR Postad 13 februari 2008 Postad 13 februari 2008 Jag vet minst en till filmare/manusförfattare som är intresserad av något liknande. Vi två delar lokal i Hagsätra så om det kan vara intressant med tillgång till ett större rum där man kan läsa manus och ev provfilma så kan jag höra med henne om hon vill hjälpa till att arrangera mötena. 0 Citera
Pandan Postad 25 februari 2008 Postad 25 februari 2008 Om det är seriösa männsikor är jag definitivit intresserad. Har inte skrivit långfilm på ett tag så vore kul att komma tillbaka ;) Tycker annars största problemet på forumet är just feedback så det vore väldigt motiverande. 0 Citera
montoya Postad 7 juni 2008 Postad 7 juni 2008 nu verkar det som om det gått ett tag sedan denna tråden startades och jag undrar om det blev någon manus cirkel? jag är själv ung nybörjare som väldigt gärna skulle vilja komma i kontakt med andra som jobbar med sina manus för feedback osv. Blev det någon cirkel? Och kan man i så fall komma in? 0 Citera
tokjocke Postad 3 augusti 2008 Postad 3 augusti 2008 Jag är också intresserad av att träffa andra som skriver. Jag har själv skrivit ett långfilmsmanus som jag gått ut med och, efter många turer fram och tillbaka, nästan gått i mål med (men nära skjuter ju ingen hare så det är bara på det igen). Har ni börjat träffas eller rann det ut i sanden? 0 Citera
themarten Postad 13 oktober 2008 Postad 13 oktober 2008 Hej, ska vi dra igång det då? Jag har skapat en grupp på Google för oss i Stockhom som skriver manus, och vill träffa andra för att få lite feedback, ge feedback i utbyte. http://groups.google.se/group/filmmanusstockholm?hl=sv Gå dit, bli medlemmar, och så sparkar vi igång det här. Mårten (Det här känns lite som att hitta en gammal runskrift i arktis, vet inte om de som skrev på den senast är vid liv...hoppas det) 0 Citera
StenR Postad 13 oktober 2008 Postad 13 oktober 2008 Jättebra idé Mårten, att träffas verkade bli en för stor tröskel... jag är reggad medlem nu! 0 Citera
themarten Postad 13 oktober 2008 Postad 13 oktober 2008 haha! kanon. Du hann före mig ;) vi lever..... 0 Citera
themarten Postad 7 november 2008 Postad 7 november 2008 Nu är vi 23! medlemmar och haft vårt 6e möte. Gå in på vår sida och bli medlem du med. http://groups.google.se/group/filmmanusstockholm Vi ses. /Mårten 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.