Gå till innehåll

Starta manuscirkel i Stockholm?


nostromo

Recommended Posts

Jag undrar om det finns några - kanske 4-6 stycken - som håller på med långfilmsmanus och skulle ha lust att starta en manuscirkel i Stockholm. Man skulle kunna ses nån gång i veckan och läsa, ge varann feedback och sätta deadlines. Man skulle ju också kunna tänka sig att ha genomläsningar med skådisar och att filma scener för att se hur det ser ut.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...
  • 4 veckor senare...
  • 1 månad senare...
  • 1 månad senare...

Jag vet minst en till filmare/manusförfattare som är intresserad av något liknande. Vi två delar lokal i Hagsätra så om det kan vara intressant med tillgång till ett större rum där man kan läsa manus och ev provfilma så kan jag höra med henne om hon vill hjälpa till att arrangera mötena.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
  • 3 månader senare...

nu verkar det som om det gått ett tag sedan denna tråden startades och jag undrar om det blev någon manus cirkel? jag är själv ung nybörjare som väldigt gärna skulle vilja komma i kontakt med andra som jobbar med sina manus för feedback osv. Blev det någon cirkel? Och kan man i så fall komma in?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Jag är också intresserad av att träffa andra som skriver. Jag har själv skrivit ett långfilmsmanus som jag gått ut med och, efter många turer fram och tillbaka, nästan gått i mål med (men nära skjuter ju ingen hare så det är bara på det igen). Har ni börjat träffas eller rann det ut i sanden?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...

Hej,

 

ska vi dra igång det då?

 

Jag har skapat en grupp på Google för oss i Stockhom som skriver manus, och vill träffa andra för att få lite feedback, ge feedback i utbyte.

 

http://groups.google.se/group/filmmanusstockholm?hl=sv

 

Gå dit, bli medlemmar, och så sparkar vi igång det här.

 

Mårten

 

(Det här känns lite som att hitta en gammal runskrift i arktis, vet inte om de som skrev på den senast är vid liv...hoppas det)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...