ThirddOracle Postad 5 september 2007 Postad 5 september 2007 Jag undrar hur man kan få sådan där gammalt ljud effekt på sin musik. Så att låter som typ en LP skiva. Ljudet liksom svajar :D Här har ni ett exempel på min idol Clifford Brown :) Jag spelar ju trumpet själv :) http://www.youtube.com/watch?v=qo5giymiLj8 0 Citera
Luzer Postad 5 september 2007 Postad 5 september 2007 Finns relativt enkla pluggar för att lägga till vinylskrap å liknande. Blir dock svårt att få det helt realistiskt med en gammal dammig vinyl skulle jag tro. Men skära ordentligt med bas + att använda nån EQ som tillför lite mer "digital värme" till alltihop kanske skulle funka bra också. Finns kompressorer som jobbar för att få det att låta "gammalt" och mer äkta också. 0 Citera
music Postad 6 september 2007 Postad 6 september 2007 Skaffa dig en gammal rullbandspalare, spela in på lägsta hastighet så har du löst hela problemet. I mono naturligtvis. 0 Citera
gorse Postad 6 september 2007 Postad 6 september 2007 Just det där klippet, tycker jag det låter som ljudvolymen varierar. Om musiken svajar, lär det höras illa. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.